Erkoreka creu que “té sentit” que Puigdemont demani a la UE comprensió i suport al procés català

  • Afirma que és "innegable l'eco que ha tingut en la premsa espanyola" la conferència de Puigdemont

25.01.2017 - 14:15

Afirma que és “innegable l’eco que ha tingut en la premsa espanyola” la conferència de Puigdemont

BILBAO, 25 (EUROPA PRESS)

El portaveu del Govern basc i conseller de Governança Pública i Autogovern, Josu Erkoreka, creu que “té sentit” que el president de la Generalitat catalana, Carles Puigdemont, demani a la UE “comprensió i suport” al procés català.

A més, ha assenyalat que desconeix “la dimensió de l’assistència” que hi va haver aquest dimarts en la conferència oferta per Puigdemont a Brussel·les, però creu que és “innegable l’eco que ha tingut a la premsa espanyola”.

Erkoreka s’ha referit, així, a l’acte del president de la Generalitat celebrat al Parlament Europeu en què va traslladar que Catalunya farà un referèndum “legal, amb totes les garanties democràtiques eficaç i vinculant” sobre la seva independència aquest 2017, i que ho farà existeixi o no acord amb l’Estat.

En una entrevista concedida a Onda Cero, recollida per Europa Press, el portaveu del Govern basc ha manifestat que “un dels principals fonaments de la UE ha estat l’aposta pels valors democràtics”.

“Quan Europa s’ha presentat en el món, ho ha fet amb aquest sant i senya. Som els que preconitzem els valors democràtics, el respecte als drets fonamentals, l’Estat de Dret i una sèrie de valors i principis que, d’alguna manera, he vist que reivindicava Puigdemont en la seva presència en les institucions europees”, ha afegit.

PRINCIPI DEMOCRÀTIC

En aquest sentit, ha assenyalat que Carles Puigdemont “va invocar el principi democràtic”, que es prengui en consideració també el cas de Catalunya i que, “en coherència amb aquest postulat principal de la UE”, les institucions europees “prestin atenció al tema de Catalunya, no com un problema espanyol, sinó com un problema, sobretot, europeu, en la mesura que es juga el sí o el no d’un principi democràtic”, és a dir, que els catalans puguin o no votar “una cosa que reivindiquen de manera sistemàtica en els últims temps”.

“Per això, crec que té sentit que el líder europeu que té un plantejament polític com el de Puigdemont i el Govern que encapçala vagi a una institució de la UE i demani aquesta comprensió, aquest suport i aquest suport”, ha afegit.

Josu Erkoreka ha assenyalat que, malgrat que s’ha dit que l’assistència va ser “escassa i l’eco no va ser excessiu, l’eco a la premsa espanyola està sent important”.

“No sé calibrar la dimensió de l’assistència a l’acte, i si pot considerar-se un èxit o no, dins el que és habitual a la UE, però és absolutament innegable que ha tingut ressò a la premsa espanyola”, ha conclòs.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor