20.01.2026 - 08:46
|
Actualització: 20.01.2026 - 21:20
La llevantada associada a la borrasca Harry arriba al punt culminant amb avisos meteorològics arreu del país per pluja persistent, neu abundant en cotes altes i un temporal marítim molt fort. Els serveis d’emergències insisteixen a extremar les precaucions, especialment en la mobilitat i en les activitats a l’exterior.
Al Principat, Protecció Civil ha enviat una alerta Es-Alert per risc de desbordament de rius i inundacions a l’Empordà, la Selva i el Gironès. Amb una nova alerta s’han acabat les restriccions a la Selva i el Gironès, però les de l’Empordà es mantidran fins a la mitjanit.
Hi ha rius, com el Ter i l’Onyar –el consistori ha demanat a comerços propers que tanquin i als veïns que puguin a plantes altes–, sota vigilància per l’augment del cabal. Hi ha una persona desapareguda a la riera Nova de Palau-sator.
A Catalunya Nord, Météo France té actives les alertes grogues per pluja intensa, vent, inundacions, desbordaments, fenòmens marítims i allaus. Al País Valencià i a les Illes Balears, l’AEMET manté l’alerta carabassa per mala mar i la groga per la pluja.
Vegeu l’evolució de l’oratge:
