15.02.2017 - 10:26
VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)
L’Índex de Preus de Consum (IPC) a la Comunitat Valenciana va baixar un 0,4% al gener de 2017 respecte al mes anterior i va elevar la seua taxa interanual fins al 3%, segons les dades definitives publicades este dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
A Espanya, l’IPC va baixar un 0,5% al gener respecte al mes anterior i va elevar 1,4 punts la seua taxa interanual, fins al 3%, cinquena taxa positiva consecutiva i el seu nivell més alt des d’octubre de 2012.
Es tracta d’una estadística confirma d’esta manera la pujada que van donar els preus en el primer mes de l’any com a conseqüència de l’encariment de l’electricitat i de les gasolines.
El major descens al gener es va produir en el grup de Vestit i calçat, que va baixar un 14,6%, Parament i Oci i cultura un 1,3%, i Comunicacions un 0,5%. Per contra, la major pujada es va donar un 3,4%, Transport un 1,1%, Begudes alcohòliques i tabac un 1% i Medicina un 0,3%. Ensenyament, Hotels, cafés i restaurants es van mantindre invariables.