Els eSports arriben als 4 milions de seguidors a Espanya i es preveu que la xifra sigui de 7 milions el 2020

  • Els eSports o esports electrònics compten amb quatre milions de seguidors a Espanya, van generar 4,5 milions d'euros el 2016, i es preveu que per al 2020 el sector arribi als set milions de seguidors i generi una xifra de 24 milions d'euros.

VilaWeb
12.05.2017 - 12:37

MADRID, 11 (Portaltic/EP)

Els eSports o esports electrònics compten amb quatre milions de seguidors a Espanya, van generar 4,5 milions d’euros el 2016, i es preveu que per al 2020 el sector arribi als set milions de seguidors i generi una xifra de 24 milions d’euros.

A nivell mundial, el sector va generar 452 milions d’euros el 2016, i les previsions de creixement són també favorables: el 2017, s’estima que el sector facturarà 639 milions d’euros, i la xifra es doblegarà el 2020, aconseguint pràcticament els 1.400 milions, com comparteix l’agència especialitzada en videojocs, eSports i noves tecnologies Play the Game.

“Les perspectives de creixement són molt favorables, especialment a Espanya”, assenyala Oscar Soriano, CEO de Play the Game. “En l’actualitat, ja hi ha quatre milions de seguidors dels eSports a Espanya i es preveu que la xifra ascendeixi als 7 milions el 2020”, afegeix.

ELS FALSOS MITES QUE ENVOLTEN El SECTOR

No obstant això, existeixen encara falsos mites i desconeixement del sector, com aputan des de l’agència. “L’afeccionat als eSports dista molt de l’adolescent sedentari i asocial que molts s’imaginen”, afirma Soriano, qui matisa que en realitat el perfil dels seguidors dels esports electrònics és molt divers, i també ho són els seus gustos i preferències dins i fora dels eSports.

El perfil del seguidor espanyol és un home de 29 anys amb un grau d’educació i ingressos superiors a la mitjana espanyola (+8% i +5% respectivament). A pesar que predominen els homes (71%) enfront de les dones (29%), es preveu un creixement notable entre el públic femení.

A més, i com indiquen des de Play the Game, els seguidors dels esports electrònics tenen el doble de predisposició per la tecnologia que la resta de la societat: “Se senten còmodes en l’entorn digital i no tenen por a ser els primers a provar els avanços tecnològics més nous”, com el pagament en línia o noves xarxes socials, assenyala Soriano.

No obstant això, Soriano matisa que les seves inquietuds no es redueixen solament a la tecnologia i la ciència, sinó que també s’interessen per l’esport, la música i el cinema.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor