13.02.2017 - 15:21
VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)
Els caps de la trama Gürtel, Francisco Correa, Pablo Crespo i Álvaro Pérez –conegut com ‘El Bigotes’–, estan citats este dimarts en el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) per a veure si ingressen ja a la presó, extrem que podria ocórrer malgrat que la sentència condemnatòria dictada contra ells en la peça 3 del case Gürtel, relativa als trepijocs en la fira de turisme Fitur, no és ferma i és recurrible davant el Tribunal Suprem (TS).
El tribunal valencià ha previst per a este dimarts sis compareixences després de la condemna coneguda este passat divendres per esta peça. El que obrirà el torn serà Francisco Correa, qui està citat les 9.30 hores i haurà d’acudir acompanyat del seu lletrat. Va ser condemnat a 13 anys de presó pels trepijocs en les edicions de Fitur entre els anys 2005 i 2009.
Correa ja té retirat el passaport, està obligat dos compareixences setmanals i se li va imposar una fiança de 200.000 euros per altres peces del case Gürtel que s’instruïxen o es jutgen en Madrid, han confirmat a Europa Press fonts judicials.
A Correa li seguirà mitja hora més tard, a les 10.00 hores, Pablo Crespo, condemnat a 13 anys i tres mesos de presó. Crespo, el considerat nombre dos de la trama, també té fixades algunes mesures cautelars com les compareixences.
A les 10.30 hores acudirà al TSJCV ‘El Bigotes’, condemnat a 12 anys i tres mesos de presó; a les 11.00 hores serà el torn de l’exadministradora i exdirectiva d’algunes de les societats de la trama, Isabel Jordán, a qui se li van fixar altres sis anys de presó. A ella li seguirà, a les 11.30 hores, Mónica Magariños, exempleada de diverses empreses de Gürtel, amb sis anys de condemna; i a les 12.00 hores tancarà el cercle l’exconseller delegat d’Orange Market Cándido Herrero, al que se li han fixat quatre anys i quatre mesos.
Durant les compareixences, les acusacions podrien demanar l’execució de la sentència malgrat que contra la mateixa cal interposar recurs davant el Tribunal Suprem. Entre altres mesures, les acusacions podrien proposar l’ingrés a la presó, el pagament de fiances o la retirada de passaport si estima risc de fugida. Serà finalment el tribunal valencià l’encarregat de determinar el que estime més oportú.
EL DIMECRES, ‘LA PERLA’
L’endemà, el dimecres, li tocarà el torn als càrrecs públics condemnats en esta mateixa peça de Fitur, la número tres. La primera a desfilar pel TSJCV, a les 9.30 hores, serà l’exconsellera de Turisme Milagrosa Martínez, condemnada a nou anys de presó.
A Martínez, sobre la qual el tribunal ha deixat constància que se la coneixia com ‘La Perla’, li seguirà mitja hora més tard el que fóra el seu cap de gabinet, Rafael Betoret –sis anys– i els funcionaris de la Conselleria Isaac Vidal –set anys–, Jorge Guarro –quatre anys– i Ana María Grau –tres anys–. L’última compareixença prevista està fixades a les 11.30 hores.