El sector hoteler rebutja el pla d’allotjaments turístics de Barcelona

  • El consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona i el Gremi d'Hotels de Barcelona han rebutjat el Pla Especial Urbanístic d'Allotjaments Turístics (Peuat) perquè considera que "no és una eina per ordenar el turisme i no fa front a la gestió real de l'activitat" a la ciutat, han informat en sengles comunicats.

VilaWeb
27.01.2017 - 15:14

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

El consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona i el Gremi d’Hotels de Barcelona han rebutjat el Pla Especial Urbanístic d’Allotjaments Turístics (Peuat) perquè considera que “no és una eina per ordenar el turisme i no fa front a la gestió real de l’activitat” a la ciutat, han informat en sengles comunicats.

Les dues entitats reaccionen així després que el ple de Barcelona hagi aprovat aquest divendres el Peuat amb el suport del Govern de BComú i PSC, i d’ERC, mentre que la CUP s’ha abstingut i CiU, C’s i el PP han rebutjat el pla, mitjançant el qual l’executiu d’Ada Colau preveu ordenar els allotjaments turístics a la ciutat.

En concret, el Peuat planteja dividir la ciutat en una zona de decreixement, en què no es podran obrir nous allotjaments tot i que en tanquin d’altres –la zona 1, a Ciutat Vella, part de l’Eixample, Poblenou, Vila Olímpica, Poble Sec, Hostafrancs i Sant Antoni–, una zona 2 de congelació –només podran obrir-se’n nous si tanquen actuals–, i les zones 3 i 4, de creixement limitat.

El Consell de Gremis ha reclamat una gestió “eficient, responsable i seriosa” per fer pedagogia a favor del turisme i el seu creixement sostenible, i per mantenir una promoció intel·ligent, permetent que els seus beneficis es distribueixin entre tots els àmbits socioeconòmics de la capital.

Per la seva banda, el Gremi d’Hotels de Barcelona ha criticat que el Peuat “capitalitza el lliure i el lícit dret d’exercir la seva activitat als empresaris” turístics, i ha afegit que hauria de permetre les obres de rehabilitació per al manteniment de la qualitat de la planta hotelera sense que això suposi la reducció del nombre de places hoteleres.

Ha rebutjat el concepte de decreixement en una “activitat clau” per a la ciutat, i ha argumentat que el Peuat ha de propiciar el creixement en els principals eixos de la ciutat i els edificis històrics, i alhora ha insistit a preservar la seguretat jurídica a la ciutat.

A més, ha criticat els conflictes en la convivència que els pisos turístics il·legals estan provocant i n’ha demanat l’erradicació, ja que, ha afegit, també fomenten l’economia submergida i el frau fiscal sense assegurar garanties per al consumidor.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor