02.03.2017 - 18:29
NOVA YORK, 2 (EUROPA PRESS)
Snap, la companyia propietària de l’aplicació de missatgeria efímera Snapchat, el preu de col·locació de la qual havia quedat fixat en 17 dòlars per títol, ha debutat a la Borsa de Nova York aquest dijous amb una pujada del 40% de les seves accions, fixant un primer preu de 24 dòlars, que als pocs minuts de negociació escalava a un màxim de 25,20 dòlars, amb una revaloració del 48,2% respecte al preu de l’operació de sortida al parquet.
La firma fundada per Evan Spiegel i Robert Murphy arribava al seu debut en Wall Street valorada en gairebé 24.000 milions de dòlars (22.430 milions d’euros), després d’haver captat 3.400 milions de dòlars (3.177 milions d’euros) mitjançant la seva Oferta Pública Inicial (OPI) en la qual ha col·locat 200 milions de títols, incloent 145 milions de noves accions de classe A i 55 milions més de títols de classe A venuts pels accionistes de la companyia.
Així mateix, Snap ha atorgat a les entitats col·locadores de la sortida a Borsa l’opció de vendre 30 milions més d’accions ordinàries de classe A. Morgan Stanley, Goldman Sachs, JP Morgan, Deutsche Bank Securities, Barclays, Credit Suisse i Allen & Company són les entitats que han actuat com a gestors de la col·locació d’accions de Snap.
La sortida a Borsa de la matriu de Snapchat pren el testimoni de les protagonitzades per altres xarxes socials com Twitter, les accions de la qual van pujar un 73,46% al tancament de l’11 de juliol del 2013, data del seu debut en Wall Street, respecte als 26 dòlars del preu del seu OPI, mentre que actualment la seva cotització acumula una caiguda del 40% respecte a aquest preu.
Per la seva banda, Facebook, que va iniciar la seva marxa borsària el 18 de maig del 2012 amb un modest repunt del 0,6% al tancament sobre els 38 dòlars del preu de sortida fixat en la seva OPI, actualment acumula una revaloració del 261%.
Snap va registrar pèrdues de 514,64 milions de dòlars (481 milions d’euros) el 2016, un 38% més que un any abans, mentre la seva xifra de negoci va aconseguir un total de 404,48 milions de dòlars (378 milions d’euros), gairebé set vegades més que el 2015 (+589%), encara que els costos i despeses de l’empresa es van duplicar, fins el 924,86 milions de dòlars (864 milions d’euros).
“Hem incorregut en pèrdues d’explotació en el passat, esperem incórrer en pèrdues en el futur i pot ser que mai aconseguim ser rendibles”, advertien els cofundadors de l’empresa, Evan Spiegel i Robert Murphy, en el fullet que va registrar a principis de febrer l’empresa en la Comissió de Valors d’EUA de cara a la seva sortida a Borsa.