El Port de la Ràpita (Tarragona) comença a operar com base de chárters nàutics

  • El Port de la Ràpita ha començat a operar com a base d'embarcacions nàutiques de lloguer, després que responsables de les institucions que componen Delta Ebre Port hagin presentat aquest dilluns l'empresa mallorquina Cruesa com el primer operador que connectarà el municipi tarragoní amb les Illes Balears, els ports de l'Ebre (Tarragona), els ports de Castelló i les Columbretes (Castelló).

VilaWeb
07.03.2017 - 17:28

TARRAGONA, 7 (EUROPA PRESS)

El Port de la Ràpita ha començat a operar com a base d’embarcacions nàutiques de lloguer, després que responsables de les institucions que componen Delta Ebre Port hagin presentat aquest dilluns l’empresa mallorquina Cruesa com el primer operador que connectarà el municipi tarragoní amb les Illes Balears, els ports de l’Ebre (Tarragona), els ports de Castelló i les Columbretes (Castelló).

En un comunicat, Ports de la Generalitat ha explicat que, inicialment, les rutes s’operaran a partir de juny amb un catamarà de 13 metres d’eslora, un veler i un iot a motor de deu metres d’eslora, a pesar que la companyia balear té capacitat per operar 17 embarcacions de lloguer.

A l’acte de presentació de la base com a operadora d’embarcacions xàrter han acudit l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós; el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, i el director-gerent de la Cambra de Comerç de Tortosa (Tarragona), Francesc Minguell.

També han estat presents l’adjunt a la direcció del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona en les Terres de l’Ebre, Albert Folch; la regidora de Turisme de la Rápita, Rosa Anglès, i la directora de Cruesa, Cristina Sastre.

ESTRATÈGIA

La nova activitat del Port de la Rápita s’emmarca entre les línies estratègiques establertes en l’acord de col·laboració institucional que es va signar al novembre del 2016 baix la marca Delta Ebre Port.

El gerent de Ports de la Generalitat ha assegurat que “és un dia històric” perquè amb aquesta activitat la zona comptarà amb un nou tipus de turisme de mar, i ha afegit que serà beneficiós per la Rápita i per a tot el litoral de l’Ebre.

Segons ha informat Cruesa, s’estima que cada passatger gasti diàriament una mitjana de 218 euros, a més d’explicar que els lloguers es faran per setmanes i que cada tasca per preparar l’embarcació té un cost mitjà de 700 euros.

RUTES

Amb l’objectiu d’establir noves rutes entre els ports de l’Ebre i els de Castelló amb els de Mallorca, s’han creat dos itineraris: el del nord, que transcorrerà pels ports de la Butllofa, l’Ametlla de Mar i Calafat (Tarragona); i la ruta del sud, que anirà des de les Cases d’Alcanar (Tarragona), passant per ports de Castelló fins a les illes Columbretes.

L’alcalde de la Rápita ha destacat el “potencial del port” del municipi pel seu posicionament estratègic, i s’ha mostrat convençut que amb esforços de l’administració pública i del sector privat es podrà consolidar la nova oferta nàutica.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor