El Port de Barcelona descarta demanar responsabilitat comptable pel dic Est

  • El consell d'administració del Port de Barcelona ha acordat en una reunió específica aquest dimecres no sumar-se a la demanda de responsabilitat comptable que impulsa el Tribunal de Comptes espanyol per les irregularitats detectades en les obres de l'ampliació del dic Est entre 2001 i 2008, ha informat en un comunicat.

VilaWeb
08.03.2017 - 13:46

BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)

El consell d’administració del Port de Barcelona ha acordat en una reunió específica aquest dimecres no sumar-se a la demanda de responsabilitat comptable que impulsa el Tribunal de Comptes espanyol per les irregularitats detectades en les obres de l’ampliació del dic Est entre 2001 i 2008, ha informat en un comunicat.

El Port de Barcelona va presentar demandes per la via civil i penal el 2010, quan va descobrir les irregularitats, per reclamar la devolució dels diners defraudats –estimats en més de 40 milions d’euros–, i considera que amb això els seus interessos “estan suficientment coberts”.

L’obra ‘Modificació del projecte d’ampliació del dic d’abric Est’ va ser executada amb un pressupost de 197,2 milions per la Unió Temporal d’empreses (UTE) integrada per FCC Construcció, Ferrovial-Agroman, Construccions Rubau i Copisa.

Després, el Port de Barcelona va descobrir un frau en el qual van participar empreses contractistes, l’assistència tècnica del Port i directors d’obra del Port “que ja no estaven en l’entitat”.

Ha detallat que immediatament ho va denunciar la Fiscalia provincial de Barcelona i va demandar les empreses i directors implicats, i actualment la causa penal està pendent de fixar data per al judici oral, amb un antic director d’obres com a únic imputat del personal del Port.

El Tribunal de Comptes va obrir procediment de responsabilitat comptable el 2016 contra els tres presidents i els dos directors del Port de Barcelona entre el 2001 i el 2010, així com contra quatre persones més, incloent dos directors de l’obra i un assistent tècnic d’aquests directors.

Per contra, el consell d’administració del Port de Barcelona considera que no es donen els requisits de responsabilitat comptable, i espera recuperar els diners defraudats a través de les demandes que va interposar el 2010.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor