El PDeCAT veu “marge” per celebrar el referèndum després del dictamen del Consell de Garanties

  • Pascal confia que JxSí parlarà amb la CUP aquesta setmana per trobar una sortida

VilaWeb
06.03.2017 - 14:24

Pascal confia que JxSí parlarà amb la CUP aquesta setmana per trobar una sortida

BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)

La coordinadora del PDeCAT, Marta Pascal, ha assegurat aquest dilluns que “hi ha marge i és compatible” celebrar el referèndum dins dels marges legals establerts després del dictamen del Consell de Garanties Estatutàries (CGE).

“Som partidaris que el referèndum es pugui fer, i complint amb els marcs legals establerts. Hi ha marge per fer les coses bé”, ha sostingut en roda de premsa, i ha confiat que JxSí parlarà amb la CUP aquesta setmana per trobar una sortida.

Segons Pascal, en el dictamen del Consell de Garanties hi ha “un marge raonable i suficient” perquè el referèndum es pugui fer i complir amb la legalitat, cosa que han traslladat a JxSí, que ha de ser l’encarregat d’abordar-ho amb els anticapitalistes.

EL GOVERN I JUNQUERAS

“Trobarem la solució”, ha dit, després de destacar que el seu partit posarà tot de la seva part perquè els catalans puguin votar, però que toca al Govern liderar el procés, i sobretot al vicepresident, Oriol Junqueras, que ha d’organitzar el referèndum.

També ha reiterat la seva apel·lació al Govern de Mariano Rajoy per pactar un referèndum, destacant que, com la resta de partits independentistes, treballaran perquè el ‘sí’ guanyi.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor