25.02.2026 - 11:41
|
Actualització: 25.02.2026 - 12:08
El parlament ha aprovat per unanimitat la compareixença del president de la Generalitat, Salvador Illa, davant el ple de la cambra pel col·lapse de Catalunya. És una petició de Junts que ha obtingut el suport de tots els grups de la cambra, inclòs el del PSC. Durant la sessió de control, Illa ja ha avançat que no tenia cap inconvenient a comparèixer cada vegada que li ho demanessin i s’ha compromès a buscar una data “com més aviat millor”. Per la seva banda, el portaveu de Junts, Salvador Vergés, ha demanat les explicacions d’Illa perquè deia no n’hi havia prou amb un “titular de propaganda”. D’aquesta manera s’ha referit a les declaracions d’Illa després de tornar de la baixa mèdica assegurant que sabia què necessitava Catalunya.
Segons el reglament del parlament, el president de la Generalitat té trenta dies per a comparèixer al ple comptant des d’avui, quan s’ha aprovat la petició de Junts. Vergés ha lamentat que el govern fos “depenent, incompetent i inestable” i ha fet referència a les mobilitzacions de diferents sectors i al “desastre” de Rodalia d’aquest darrer mes durant la baixa mèdica d’Illa.
Illa ha defensat que, durant la seva absència, el govern havia donat explicacions per mitjà de les persones a qui va delegar les funcions, però ha afegit que ell també les donaria personalment davant el parlament.
Els socis d’investidura, ERC i els Comuns, també han defensat que calia que Illa donés explicacions del que havia passat aquest darrer mes. El portaveu del PP, Juan Fernández, l’ha instat a comparèixer immediatament i no deixar passar setmanes.