26.01.2017 - 14:23
TARRAGONA, 26 (EUROPA PRESS)
L’Hospital Joan XXIII de Tarragona ha fet durant 2016 un rècord en autotrasplantaments a pacients amb malalties hematològiques al fer un total de 24 operacions, ha informat aquest dijous el centre en un comunicat.
Des que va implantar aquesta tècnica fa deu anys, l’hospital ha realitzat al voltant de 250 trasplantaments i és l’únic de la província que practica l’autotrasplantament de progenitors hematopoètics a pacients amb diverses malalties malignes del moll de l’os o ganglis limfàtics.
També es pot fer en pacients amb alguns trastorns d’immunitat i, excepcionalment, en pacients amb un altre tipus de tumors sòlids.
L’autotrasplantament busca curar alguns limfomes i leucèmies, a més que està demostrat que allarga la vida dels pacients amb mieloma múltiple, que són la major part dels quals reben aquest tractament.
Aquest tipus de trasplantament requereix una gran coordinació entre els serveis d’Hematologia, Banc de Sang i Teixits, Farmàcia, Infermeria, Psicologia clínica, Medicina Intensiva, Endocrinologia i Nutrició, Cardiologia, Pneumologia, Diagnòstic per la Imatge i, en ocasions, Anestèsia, a més de personal administratiu.