El Govern segueix endavant amb la llei de la futura seguretat social catalana

  • El Govern seguirà endavant amb la tramitació parlamentària de la Llei de l'Agència Catalana de Protecció Social, amb la qual pretén establir les bases de la futura societat social catalana si Catalunya avança cap a la independència.

VilaWeb
08.07.2016 - 12:23

BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)

El Govern seguirà endavant amb la tramitació parlamentària de la Llei de l’Agència Catalana de Protecció Social, amb la qual pretén establir les bases de la futura societat social catalana si Catalunya avança cap a la independència.

En unes declaracions a Europa Press, el secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Josep Ginesta, ha explicat que aquesta agència “no queda afectada” per l’anul·lació del Tribunal Constitucional (TC) d’alguns articles i disposicions de la llei per la qual la Generalitat va establir la creació de les seves pròpies estructures d’Estat.

Ginesta ha argumentat que el TC entén que l’Agència Catalana de Protecció Social és constitucional mentre assumeixi les competències que ja té la Generalitat actualment i les que pogués tenir en el futur.

“Queda intacta, i això ens permetrà continuar treballant en la tramitació de la llei al Parlament”, ha exposat, i ha afegit que la nova agència assumirà progressivament les competències actuals i futures.

Ginesta ha recordat que la Generalitat ja té competències en matèria de Seguretat Social, com la gestió de les prestacions no contributives.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor