El Govern no preveu a curt termini la creació d’un peatge d’accés a Barcelona

  • El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat aquest dimarts que el Govern no preveu a curt termini crear un peatge d'accés a Barcelona per reduir la contaminació, encara que no descarta estudiar aquesta opció a mitjà termini.

VilaWeb
07.03.2017 - 15:39

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha explicat aquest dimarts que el Govern no preveu a curt termini crear un peatge d’accés a Barcelona per reduir la contaminació, encara que no descarta estudiar aquesta opció a mitjà termini.

En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, en preguntar-se-li per aquesta possibilitat, Rull ha respost que la prioritat del Govern ara és modificar l’actual sistema de peatges de tota la xarxa catalana perquè és “radicalment injust”.

Ha posat com a exemple la comarca del Baix Penedès, on hi ha tres peatges i els conductors no disposen de cap alternativa “lliure de pagament i solvent”.

El seu departament treballa en un nou sistema de finançament més equilibrat, just, sostenible i comprensible per la societat, que ell considera que hauria d’anar en la línia de “la vinyeta, com a Suïssa i Àustria”, però que ha d’estudiar-se i consensuar-se encara.

Una vegada estiguin replantejant el sistema general, no es tanca a analitzar la creació de peatges de congestió a Barcelona a l’estil del que té Londres: “Podem veure com funciona, analitzar i comparar”.

En tot cas, aquesta decisió s’abordarà sempre en consens amb l’Ajuntament de Barcelona i de la resta de municipis de la corona metropolitana, ha subratllat.

FINANÇAMENT

Rull ha presentat aquest dimarts el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya, al qual el Govern preveu destinar 2.080 milions d’euros fins el 2020.

Aquest pla també inclou la compra de 15 nous trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per un import de 130 milions d’euros addicionals.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor