10.05.2017 - 15:10
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
La Generalitat ha impulsat canvis a les bases de les subvencions estructurals a publicacions en paper, mitjans digitals, ràdios i televisions per apostar per “professionalitzar el sector” donant un més suport a les empreses que contractin treballadors vinculats a la creació de continguts.
La Secretaria de Comunicació ha reformulat les bases –que es publiquen aquest dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC)– després de “mantenir múltiples contactes amb el sector durant el 2016 per escoltar les seves necessitats”, ha informat la Conselleria de Presidència en un comunicat.
El secretari de Comunicació de la Generalitat, Miquel Gamisans, ha assegurat que els canvis suposen una posada al dia dels criteris de suport al sector dels continguts en català en un mercat en evolució constant.
El Govern català vol potenciar la creació d’estructura d’empresa, així com la professionalització en la creació de continguts, valorant especialment el nombre de redactors que tenen contractats els mitjans.
“El major compromís del Govern amb aquells que es comprometen a crear llocs de treball no només és de justícia, sinó que també estimularà el fet que es creïn continguts de més qualitat”, ha subratllat Gamisans.
En les ajudes a les publicacions en suport paper s’introdueix el suport a la professionalització per primera vegada, i en les ajudes a mitjans digitals i ràdios augmenta quantitativament la quantitat atorgada per cada redactor en plantilla.
La de mitjans digitals és la línia de subvencions que presenta més canvis, ja que s’ha reformulat el sistema de càlcul, de manera que agafarà molt més pes el suport a la professionalització, en detriment de la quantitat lligada al mitjà.
A més, per calcular aquesta quantitat s’han introduït nous criteris qualitatius, com la durada mitjana de la visita, juntament amb la profunditat i fidelitat de la mateixa, per donar més suport als continguts de qualitat i evitar estimular comportaments poc ètics per aconseguir més usuaris únics.
També s’introdueixen mesures per donar més suport als mitjans de proximitat, per garantir la seva continuïtat i contribuir a mantenir la competitivitat en un sector cada vegada més globalitzat.