El Govern destinarà 1,2 milions a restaurar equipaments culturals associatius

  • El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts destinar 1,2 milions d'euros a subvencionar obres de restauració i conservació d'equipaments culturals associatius, com teatres, auditoris, ateneus i casals culturals entre aquest any i el pròxim.

VilaWeb
02.08.2016 - 17:49

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts destinar 1,2 milions d’euros a subvencionar obres de restauració i conservació d’equipaments culturals associatius, com teatres, auditoris, ateneus i casals culturals entre aquest any i el pròxim.

Les subvencions, que corresponen a l’activitat de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (Osic), es materialitzaran durant el bienni 2016-2017, amb 400.000 euros durant aquest any i 800.000 el pròxim.

Podran rebre subvencions les obres de conservació urgents destinades a resoldre les deficiències que comprometin l’estructura o impedeixin fer les activitats culturals, així com les que siguin per complir normes de seguretat i accessibilitat, aïllament acústic o d’eficiència energètica.

Les subvencions, que no podran superar el 70% del cost total de la inversió de l’ajuda, es destinaran a fundacions i associacions amb domicili social a Catalunya propietàries d’equipaments culturals dins del territori.

D’altra banda, el Govern català ha declarat béns culturals d’interès nacional la capella de Sant Jaume –en el nucli antic i per on passa el camí de Sant Jaume– i l’església de Sant Martí, totes dues a Lleida.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor