El Govern acusa Compromís de defendre “els seus feixistes”, en al·lusió a Cassandra

  • El Secretari d'Estat de Relacions amb les Corts, José Luis Ayllón, ha assegurat este dilluns en el Senat que la Fundació Francisco Franco va deixar de rebre ajudes públiques fa 14 anys i ha acusat el senador de Compromís Carles Mulet, autor de la pregunta en la Comissió Constitucional, de defendre "els seus feixistes".

03.04.2017 - 15:21

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El Secretari d’Estat de Relacions amb les Corts, José Luis Ayllón, ha assegurat este dilluns en el Senat que la Fundació Francisco Franco va deixar de rebre ajudes públiques fa 14 anys i ha acusat el senador de Compromís Carles Mulet, autor de la pregunta en la Comissió Constitucional, de defendre “els seus feixistes”.

“Al mi els feixismes em molesten tots: el de la fundació Francisco Franco i el d’alguns tuits en el qual s’és contrari a la cortesia raonable”, ha contestat Ayllón en referència a la petició d’indult del diputat de Compromís Joan Baldoví per a la tuitera Cassandra, condemnada per delicte d’humiliació a les víctimes del terrorisme en relació als tretze comentaris escrits en el seu compte de Twitter sobre l’assassinat de Carrero Blanco a les mans d’ETA.

“Estic en contra de tots els feixismes, la qual cosa no em pareix bé és que es vinga ací a comparar uns feixismes amb uns altres”, ha conclòs davant la intervenció del senador valencià que va suggerir que el Govern és lax amb la citada Fundació perquè no escriu tuits.

A la pregunta de Mulet sobre les subvencions i la legalitat de la fundació Francisco Franco, el secretari d’Estat ha assenyalat que les últimes ajudes es van donar en 2003 i per programes concrets, “no subvencions”.

Qüestionat sobre la legalitat de la fundació, el secretari d’Estat ha contestat que el Govern “poc pot fer” pel que ha instat al propi senador de Compromís a denunciar la situació davant la Fiscalia, en un tibant diàleg en el qual Ayllón ha acusat Mulet de fer política “basada en opinions”.

FALTA DE CONSENS SOBRE LA VALL DELS CAIGUTS

En la mateixa comissió, Ayllón ha assenyalat que la inacció amb respecte en la Vall dels Caiguts es deu a la falta d’amplis consensos, que ha atribuït a diferents visions sobre el monument si bé ha declarat que “la falta de consens no és ideològica”.

“Em tranquil·litza com a demòcrata que el desacord és per una qüestió pràctica entre els quals busquen una solució pràctica i els que volen passar pagina”, ha afirmat Ayllón, qui ha apuntat que la complexitat de la situació fa que s’hagen de buscar “els majors acords”.

En la comissió constitucional, el senador del PNB, Jokin Bildarratz, ha instat el secretari d’Estat al fet que el Govern es comprometa a posar en pràctica un “informe que xopa acord” –en referència al Comissió d’Experts de 2011 en el qual es discutia el futur del centre– perquè s’inicie la desjerarquització de la Vall. “Dues làpides (la de José Antonio Primo de Rivera i la de Francisco Franco) tenen un ram de flors tots els dies, mentre la resta de l’ossera és gent no reconeguda”, ha considerat sobre este tema.

Per la seua banda, Ayllón ha reiterat que la voluntat de l’Executiu és la de buscar un acord si bé ha declarat que la comissió “no va ser plural” i d’esta forma “malgrat problema monocolor” de la comissió de 2011 va haver-hi vots particulars, ha recordat.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor