El consumidor, clau en la lluita contra el canvi climàtic

  • La Xina, Rússia i els EUA suporten la major empremta ecològica generada amb les compres des d’Espanya, segons la Cátedra de Economía de la Energía y el Medio Ambiente.

VilaWeb

Fundació Roger Torné (José Manuel Cansino)

22.01.2016 - 14:00

El passat 11 de desembre va finalitzar la Cimera del Clima a París, la vintena Conferència de les Parts, englobada dins de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic. Els casi dos-cents països que la integren buscaven un acord que substituís el de Kyoto i un major compromís per part dels països signants per a la lluita contra el canvi climàtic.

Un dels punts més discutits va ser el sostre que s’hauria de fixar a l’augment de temperatura per a finals de segle, és a dir, el límit a l’escalfament global. Al final, l’acord ha estat que aquest augment no superi els 2 graus centígrads, és més, que es quedi el més a prop possible dels 1.5 graus, opció per la qual apostaven els països illencs.

En aquest sentit, aquesta cimera dista molt dels objectius intermedis que es proposaven a Kyoto. Llavors, l’objectiu se centrava en reduir emissions, amb obligacions individuals; en aquest cas, però, l’objectiu és la temperatura i les emissions passen a ser un instrument per assolir aquest objectiu. Cada país signant haurà de realitzar un pla nacional –molts ja ho han fet- on es comprometin a les reduccions d’emissions necessàries per aconseguir l’objectiu últim del control de la temperatura.

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor