El Consell autoritza el contracte que designa al port d’Alacant com a seu d’eixida de la Volvo per a 2020 i 2023

  • El ple del Consell ha aprovat l'acord pel qual autoritza Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV) a subscriure el contracte de port d'eixida de la Volvo Ocean Race (VOR) des d'Alacant per a les edicions de 2020 i 2023.

VilaWeb
Redacció
17.06.2016 - 15:16

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell ha aprovat l’acord pel qual autoritza Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV) a subscriure el contracte de port d’eixida de la Volvo Ocean Race (VOR) des d’Alacant per a les edicions de 2020 i 2023.

Per a estes dues noves competicions, gràcies a la negociació de l’actual equip de govern amb la Volvo Ocean Race, s’ha aconseguit “una millora de les condicions econòmiques respecte a les edicions anteriors”, així com “de l’eficiència i la transparència, amb la garantia que les actuacions estaran subjectes a la llei de contractes del sector públic”.

Així ho ha destacat en la roda de premsa posterior al ple del Consell la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, qui ha manifestat que, entre les millores, figura la congelació del cànon per drets d’amfitrió, que es manté en els 6.500.000 euros per edició, sense lligar-ho a actualitzacions de l’IPC.

En el que respecta al cànon variable, només caldrà abonar a Volvo Ocean Race un 30% de les aportacions econòmiques i patrocinis que s’obtinguen a través de la intermediació de Volvo, en lloc del 35% de les edicions anteriors aplicat a totes les aportacions que s’aconseguiren, incloses les gestionades directament per SPTCV i sense participació de Volvo. En qualsevol cas, este percentatge s’aplicarà a partir dels tres milions d’euros en ingressos.

Amb les noves condicions, es manté el pressupost mínim de tres milions per a l’organització del Race Village, sense incrementar-se, i s’eliminen les obligacions d’inversió addicional o construcció de noves fases de les oficines centrals i del museu interactiu.

Una altra de les millores econòmiques que l’actual Consell ha aconseguit per a les edicions de 2020 i 2023 és la reducció en un milió d’euros de l’aval que han d’atorgar tres de les principals entitats bancàries, que passa a ser de nou milions d’euros.

La negociació de l’actual Consell comportarà “importants millores” també pel que fa a la gestió de l’esdeveniment, que comportarà “un menor cost, més eficiència a l’ús dels recursos públics i un major control públic i transparència”, ha dit Oltra.

RACE VILLAGE

Alhora, la gestió directa del Race Village, que abans estava en mans de la Volvo Ocean Race, el que comportarà la subjecció de les actuacions a la llei de contractes del sector públic.

El Consell considera convenient mantindre el contracte que designa Alacant com la seu d’eixida de la Volta al Món a Vela donada “la importància i repercussió econòmica, turística i de tornada de marca per a la ciutat en particular i la Comunitat Valenciana en general”.

Este esdeveniment ha estat declarat com esdeveniment d'”excepcional interès públic” per les corresponents lleis de pressupostos generals de l’Estat, el que implica la possibilitat que aquelles empreses privades que col·laboren amb l’esdeveniment es puguen beneficiar d’un esquema fiscal favorable que els permeti recuperar fins al 90% de l’aportació econòmica feta. Això suposaria, així, l’oportunitat de finançar parcial o totalment l’esdeveniment, amb càrrec a col·laboracions d’empreses privades.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any