El català creix com a llengua de preferència en el consum de cultura

  • Un un 56% de la població ha reduït la despesa en productes i serveis culturals

VilaWeb
ACN
13.07.2015 - 17:48
Actualització: 18.07.2015 - 17:59

El català ha crescut com a llengua de consum de llibres, cinema i teatre. Segons dades de l’enquesta Òmnibus 2015, realitzada pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), un 35,4% dels catalans prefereix la llengua catalana alhora de llegir llibres, xifra que suposa 3,8 punts percentuals més que a la darrera onada de l’any passat; un 22% la tria per consumir cinema, 1,1 punts més que l’any passat, i és la llengua preferida per anar al teatre per a un 37,5% de la població, 3 punts més que en l’enquesta anterior. Així, els consumidors cada vegada es posicionen més clarament pel que fa a les seves tries lingüístiques en aquests tres casos.

Pel que fa la música, un 49,4% dels catalans prefereix escoltar música en versió original (7,4 punts més que l’any passat), tot i que a un 25,9% li és indiferent la llengua en què escolta música.

L’enquesta Òmnibus 2015 s’ha dut a terme en un únic sondeig i els resultats s’han comparat amb els de les tres onades de l’enquesta Òmnibus 2014. L’estudi revela dades sobre consum i hàbits culturals com ara les activitats culturals més freqüentades pels catalans: el cinema (45,5%); museus i exposicions (33,3%); festes tradicionals (30,2%); xerrades i conferències (29,3%), i monuments i jaciments (26,7%).

Descens de la despesa cultural

Segons l’enquesta, un 56% ha reduït la despesa en productes i serveis culturals. Pel que fa al consum cultural mitjançant Internet, un 57% accedeix a més continguts en línia gratuïts, i un 19,4% accedeixen a més continguts en línia de pagament. A més, un 58,5% busca ofertes per anar al teatre, al cinema i als concerts, i un 47,7% només va al cinema o al teatre si pot obtenir descomptes. D’altra banda l’estudi revela que un 32,1% dels catalans ha incrementat les visites a les biblioteques.

Pel que fa la participació cultural, segons l’estudi un 21,6% dels enquestats pertany a alguna associació cultural, un 14,2% hi participa activament. El percentatge global dels que pertanyen a alguna associació baixa 0,9 punts des de la segona onada de l’any passat, però el grau de participació activa creix 1,1 punts.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any