23.01.2017 - 13:48
BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha proposat un increment progressiu de l’aportació pública a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) de 137 milions d’euros anuals en un període de quatre anys per estar al mateix nivell que països europeus de dimensió semblant a Catalunya.
En la presentació aquest dilluns del ‘Llibre blanc de l’audiovisual’ al Parlament, davant d’un auditori amb representants del sector, la consellera de la Presidència, Neus Munté, i la de la Cambra Catalana, Carme Forcadell, el president del CAC, Roger Loppacher, ha proposat un pla estratègic amb una sèrie de mesures i accions per a l’enfortiment i desenvolupament del sistema audiovisual català.
Ha recordat que la CCMA ha vist reduïda entre el 2010 i el 2015 l’aportació pública dels 334 milions d’euros als 234, fet que s’ha sumat una disminució dels ingressos per publicitat, i ha remarcat que mitjans públics de territoris europeus d’entre cinc i deu milions tenen una aportació per habitant de 50 euros, quan a Catalunya és de 31,6.
Loppacher ha sol·licitat una incorporació de forma escalonada de l’increment de pressupost fins a arribar als 137 milions addicionals anuals, i que caldria dedicar únicament a continguts, especialment de ficció i a nous serveis de distribució, que faciliti un augment dels continguts en català.
El president del CAC ha assegurat que el cost per capítol d’una sèrie com ‘Joc de Trons’ és de deu milions d’euros, però que altres europees com ‘Marsella’, amb un milió, i la danesa ‘Borgen’, amb 600.000 euros, estan molt lluny dels 185.000 euros que costa ‘Merlí’ per episodi, i ha exemplificat l’aposta danesa per la ficció com “un cas d’èxit”.
El document proposa crear també una plataforma de televisió a la carta impulsada per la CCMA i oberta a altres prestadors públics i privats i a les productores per dotar de més presència la producció audiovisual catalana al mercat, cosa que ha definit com “un Netflix a la catalana”.