El Banc d’Espanya diu que l’ICF pot obtenir la fitxa bancària per la via ràpida d’una excepció europea

  • El governador del Banc d'Espanya recorda que l'Institut Català de Finances pot seguir el mateix camí que l'ICO, aprofitant l'exempció de requeriments de capital prevista al reglament europeu

VilaWeb
El governador del Banc d'Espanya, José Luis Escrivá (Fotografia: Europa Pres)
11.11.2025 - 23:53
Actualització: 12.11.2025 - 07:45

El governador del Banc d’Espanya, José Luis Escrivá, ha explicat que l’Institut Català de Finances (ICF) pot obtenir la fitxa bancària i que el camí més ràpid és una excepció en els requeriments de capital que preveu el reglament europeu, la mateixa que s’aplica a l’ICO.

Ho ha dit quan li han preguntat pel tema el president de PIMEC, Antoni Cañete, després de participar en la junta directiva de la patronal. Escrivá ha detallat que alguns bancs de desenvolupament alemanys també han obtingut la fitxa bancària mitjançant aquesta excepcionalitat.

“Per ser banc hi ha uns requeriments exigents, però es poden fer excepcions, i el reglament europeu permet en el cas d’algunes entitats, com els bancs de desenvolupament, cas de l’ICO. Aquest és el camí, jo crec, més directe”, ha dit Escrivá.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor