Eduard Cortés demana la baixa de l’Acadèmia del Cinema Català després de les acusacions d’assetjament

  • La fotògrafa i directora Silvia Grav va acusar-lo d’haver-la assetjada per les xarxes durant anys

VilaWeb
18.12.2024 - 16:59
Actualització: 18.12.2024 - 17:43

El cineasta Eduard Cortés va sol·licitar la baixa de l’Acadèmia del Cinema Català arran del procediment sancionador que va obrir la institució per l’acusació d’assetjament de Silvia Grav.

La fotògrafa i directora va acusar-lo d’haver-la assetjada per les xarxes durant anys: “Aquest senyor es va passar anys fent-me grooming [assetjament sexual a menors] quan jo tenia 19 anys i ell 55 (encara en tinc les converses), prometent-me d’ajudar-me professionalment i allà continua, dirigint films i sèries a Espanya”, va escriure al seu compte d’Instagram.

L’Acadèmia del Cinema Català va obrir un procediment sancionador a Cortés, director de ficcions com Merlí i, seguint el reglament de l’entitat, es va constituir una comissió experta formada per una jurista i una psicòloga especialitzades en violències sexuals. Ara bé, l’expedient va quedar suspès perquè el cineasta va demanar la baixa el 25 de novembre i l’entitat la va admetre. Per tant, el cas només es reobriria si l’acusat tornés a demanar l’alta.

Així mateix, l’entitat ha recordat en un missatge a la xarxa social X que Cortés “no serà convidat ni és benvingut” a cap dels seus actes.

Més víctimes s’afegeixen a la denúncia

A partir de la denúncia pública, Grav ha recollit els missatges de més dones que expliquen que van passar per situacions similars: “A mi em va fer igual […], em va entrar amb el mateix, fer-me un càsting… les converses acaben sent sexuals”, ha escrit una persona que ha volgut mantenir l’anonimat. La xifra ha ascendit a prop d’una trentena, segons que detalla el diari El País.

De fet, algunes de les víctimes ja han recorregut al servei d’atenció de l’Acadèmia del Cinema Català, tot i que se’n desconeix la xifra i el nom perquè és confidencial.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor