Ebro Foods compra Vegetalia per 15 milions i reforça la presència al mercat d’alimentació ecològica

  • Ebro Foods, a través de la seva filial francesa Alimentation Sante, reforça la seva presència en l'alimentació ecològica amb l'adquisició del 100% de Vegetalia per 15 milions d'euros.

VilaWeb
19.01.2017 - 15:35

MADRID, 19 (EUROPA PRESS)

Ebro Foods, a través de la seva filial francesa Alimentation Sante, reforça la seva presència en l’alimentació ecològica amb l’adquisició del 100% de Vegetalia per 15 milions d’euros.

En concret, d’aquesta operació han quedat fora els restaurants que operen sota la marca ‘Vegetalia’, segons ha comunicat l’empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Vegetalia, que va tancar 2016 amb una facturació d’11,5 milions d’euros, es dedica a l’elaboració i distribució d’una àmplia gamma de productes ecològics i és pionera en la fabricació de proteïna vegetal. Anualment comercialitza al voltant de 1.500 productes, abraçant alimentació fresca ecològica, alimentació seca ecològica, begudes ecològiques i alimentació dietètica.

La companyia està ubicada a Castellcir (Barcelona), en una planta en què treballen més de 80 treballadors i addicionalment explota unes 70 hectàrees de cultius orgànics que consumeix la pròpia Vegetalia.

Amb aquesta compra, Ebro Foods reforça la seva participació al mercat de l’alimentació ecològica, sent el negoci adquirit un “excel·lent complement” a l’actualment desenvolupat pel grup a França després de l’adquisició de Celnat.

A més, aquesta adquisició posa novament de manifest l’interès del Grup Ebro per invertir en el teixit alimentari espanyol.

Ebro Foods va guanyar 127,3 milions d’euros fins al setembre, fet que suposa un 25,3% més respecte al mateix període de l’exercici anterior i va elevar les seves vendes a 1.820,3 milions d’euros, un 1,7% més que en el mateix període de l’any anterior, influenciada per la reducció del preu de les matèries primes.

Alhora, el resultat brut d’explotació (Ebidta) es va situar en 250,3 milions d’euros, un 16,7% més que en el mateix període del 2015, després d’incrementar un 12,3% la inversió en publicitat, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va arribar als 193,9 milions, un 17,5% més.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor