Dos periodistes palestins, morts en un bombardament israelià a Gaza

  • Dos periodistes s'han mort i dos més han estat ferits en un bombardament d'un dron sobre el seu vehicle · El Sindicat de Periodistes Palestins ha denunciat la mort de 102 periodistes

VilaWeb
07.01.2024 - 18:19
Actualització: 07.01.2024 - 19:22

Dos periodistes palestins s’han mort i dos més han estat ferits en un bombardament d’un dron israelià sobre el seu vehicle a l’oest de Khan Yunis, al sud de Gaza.

Les víctimes són Hamza al-Dadú, de vint-i-nou anys, i Mustafà Thuraya, segons que recull l’agència de notícies oficial palestina, WAFA. Hamza al Dadú és el fill del cap de la delegació de la televisió de Qatar Aljazeera a Gaza, Wael al-Dadú.

El dron israelià ha llançat un projectil contra el vehicle quan circulava per Al-Mawasi. Entre els ferits hi ha Ahmed al Burash i Amer Abú Amer, tots dos treballadors de la televisió Palestine Today TV.

El Sindicat de Periodistes Palestins ha denunciat la mort de 102 periodistes i 71 ferits per accions de les forces militars israelianes el 2023.

Al-Dadú va perdre també la seva dona, un altre fill i una filla en un atac aeri israelià a la casa on s’havien refugiat en el camp de refugiats de Nuseirat a l’octubre.

El govern de Gaza, controlat per Hamàs, ha condemnat aquestes dues morts i els “terribles crims comesos per l’exèrcit de l’ocupació israeliana contra periodistes”.

“Israel vol intimidar els periodistes per evitar que se sàpiga la veritat i dificultar la feina dels mitjans de comunicació”, ha dit l’oficina de premsa del govern gazià en un comunicat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor