La direcció de 3Cat defensa l’estratègia de marques, en vista del rebuig dels treballadors

  • En una consulta on ha participat més del 62% dels treballadors, el 90%  ha votat a favor de mantenir les marques clàssiques

VilaWeb
La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, el director de TV3, Sigfrid Gras, i el director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda.
28.11.2025 - 11:11
Actualització: 28.11.2025 - 12:52

La direcció de 3Cat es reafirma amb l’estratègia d’unificar els continguts dels diferents mitjans públics catalans sota la marca paraigua de 3Cat, després del rebuig del 90% dels treballadors que han participat en una consulta organitzada pels comitès d’empresa. En un comunicat, al qual ha tingut accés VilaWeb, la direcció diu que està compromesa amb la convivència de les marques clàssiques de TV3 i Catalunya Ràdio. Ara bé, alhora defensen que l’estratègia seguida ha multiplicat l’impacte dels mitjans.

“Coincidim amb la voluntat expressada per una majoria de la plantilla que cal continuar mantenint actives i visibles les nostres marques”, diu la direcció, i reitera que “les marques TV3 i Catalunya Ràdio són plenament vigents i estan més vives que mai”.

Després d’unes primeres protestes dels treballadors en contra del creixement de la presència de la marca 3Cat, a vegades per sobre de les de TV3 i Catalunya Ràdio, la direcció va accedir a fer canvis en els aspectes més polèmics. Així, van recuperar els micròfons amb els logotips de TV3 i de Catalunya Ràdio i de la signatura clàssica de les cròniques, amb el nom del periodista, el lloc, i el mitjà. També van anunciar que TV3 i Catalunya Ràdio recuperarien presència gràfica a les seus dels mitjans. Tot i això, els treballadors ho van considerar insuficient i van convocar la consulta, on ha participat més del 62% de la plantilla i responia a la pregunta “Estàs d’acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?”.

Malgrat tot, la direcció diu que la convivència amb les marques clàssiques “no pot anar en detriment de l’estratègia de posar els continguts i la ciutadania al centre esdevenint una factoria de continguts amb una marca, 3Cat, que va néixer ja fa dos anys a partir dels valors de TV3 i Catalunya Ràdio”. També reivindiquen que l’estratègia ha servit per a adaptar-se als nous hàbits de consum i a ser “molt més presents a l’entorn digital amb una marca forta, que neix de les dues marques d’èxit, i que està contribuint a multiplicar l’impacte”.

L’impacte de les xarxes socials es multiplica per vuit

Segons la direcció, l’estratègia que segueixen amb les marques els dóna “molt bons resultats”, i en destaquen especialment tant el lideratge de TV3 i el “creixement com mai” de Catalunya Ràdio, com el posicionament de la plataforma 3Cat entre les tres plataformes de contingut a la carta més consumides pels catalans.

També diuen que d’ençà que els serveis informatius es van transformar en 3CatInfo n’ha crescut l’audiència, i que l’estratègia amb les xarxes socials –que va tancar els comptes de cada programa i els van unificar en comptes per cadenes– ha fet multiplicar per vuit el nombre de visualitzacions totals. També parlen d’un “increment com mai de les hores de producció de continguts en català d’informatius i continguts per a tots els públics.”

El comunicat recorda que l’estratègia seguida s’ha adaptat en aspectes com les escumes dels micròfons, “fruit de l’escolta i el diàleg” amb la plantilla. Però reivindiquen que “el desplegament de la nova arquitectura de marques ha de respondre a una estratègia que ens permeti adaptar-nos als nous hàbits de consum de la ciutadania i tenir més impacte”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor