‘Desmilitaritzem l’educació’ demana excloure l’Exèrcit en la fira de formació de Lleida

  • Deu membres de la plataforma 'Desmilitaritzem l'educació' han presentat aquest dilluns a l'Ajuntament de Lleida una carta dirigida a l'alcalde de la ciutat, Àngel Ros, en la qual li demanen que l'Exèrcit no participi en la fira Formació i Treball de Lleida, que se celebra a l'abril.

13.03.2017 - 15:45

LLEIDA, 13 (EUROPA PRESS)

Deu membres de la plataforma ‘Desmilitaritzem l’educació’ han presentat aquest dilluns a l’Ajuntament de Lleida una carta dirigida a l’alcalde de la ciutat, Àngel Ros, en la qual li demanen que l’Exèrcit no participi en la fira Formació i Treball de Lleida, que se celebra a l’abril.

La plataforma, que acaba de constituir-se a Lleida, lliurarà la mateixa carta a Fira de Lleida, a la Diputació, als consells comarcals i la Conselleria d’Ensenyament, ha explicat en roda de premsa un dels seus membres, Oriol Rebull.

La plataforma demana el compliment de la moció aprovada pel Parlament el 14 de juliol de 2016 que insta a evitar la presència de l’exèrcit en espais educatius.

El lema ‘La violència acaba quan l’educació comença. Desmilitaritzem l’educació’ podia llegir-se en el cartell que han presentat els membres de la plataforma a la plaça de la Paeria, en la porta de l’Ajuntament de Lleida.

Per fer campanya, els membres de la plataforma tenen previst organitzar xerrades per conscienciar la societat lleidatana i presentar una moció en el proper ple de l’Ajuntament.

La presentació d’aquesta iniciativa es produeix després de la polèmica carta que la directora de Joventut del Govern, Marta Vilalta, va enviar al gener a Fira de Lleida demanant-li que l’Exèrcit no estigui en la fira de Formació i Treball, una proposta que l’alcalde i president del patronat, Àngel Ros, ja va rebutjar al·legant que l’Exèrcit ofereix la seva formació reglada des de fa anys.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor