15.02.2017 - 16:02
Reconeix “incidències tècniques” en les obres però assegura que sí s’estan executant els treballs
MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha manifestat este dimecres en el Congrés que els terminis previstos per al Corredor Mediterrani responen una planificació realista” per part del Govern del Partit Popular i ha defès que este projecte suposa “una prioritat política”.
Segons De la Serna, esta “planificació realista” respon la preocupació que el doble ample de via no supose “un problema de trànsit, especialment en el transport de mercaderies”. El ministre feia front així a les acusacions del diputat de Compromís, Joan Baldoví, sobre els “reiterats retards i incompliments en la construcció”.
De la Serna ha arribat a mostrar fotografies de les obres que, segons el parlamentari valencià, no s’estaven realitzant. Concretament, les del tram entre Tarragona i Vandellòs, en les quals podran realitzar-se proves de circulació a la primavera de 2018, ha reiterat el ministre.
De la Serna ha defès que estes fotografies van ser preses abans que Baldoví registrara la interpel·lació i, encara que ha reconegut que s’estan produint “incidències tècniques”, ha negat que no s’estiguen executant els treballs. L’execució, ha assegurat, ascendix a 13.000 milions dels 17.000 pressupostats.
PLA D’INVERSIÓ DE 200 MILIONS
En la seua intervenció, De la Serna ha anunciat que dins del pla de millora dels accessos ferroviaris s’han pressupostat inversions de 200 milions per al Port de Castelló, el Port de Sagunt, i actuacions en la línia Sagunt-Teruel-Saragossa.
En este sentit, el ministre ha assegurat que els treballs en el tram entre València i el Nuc de l’Alzina per a la plataforma de doble via i ample estàndard tenen una execució del 80%, mentre que els de l’accés a Múrcia aconseguixen el 86%. Per a enguany es preveu la fi d’estes obres. Les del tram entre València i Sagunt, ha assegurat, estan totalment executades i preveu la circulació en proves abans d’abril de 2017.
El tram entre Granada i Antequera, ha dit De la Serna, iniciarà la circulació en proves l’últim trimestre d’enguany, i entre Antequera i Algesires es licitarà “en breu” el procés de renovació de la via entre San Pablo i Almoraima. “Ací hi ha fets, no paraules, que ratifiquen el màxim compromís del Govern”, ha presumit De la Serna.
“UN MARRÓ ALS POCS MESOS D’ARRIBAR”
Tot i sent conscient que els problemes d’execució en el Corredor Mediterrani eren “un marró als pocs mesos d’arribar” que li queia al ministre, Baldoví ha lamentat estar “cansat de promeses incomplides” i ha criticat diversos aspectes del projecte.
“Creu que era prioritari que l’AVE arribara a Osca? Amb tot el respecte per a Aragó, però no jugue a la demagògia”, ha acusat el diputat valencià, que ha assenyalat que les protestes pels retards no procedixen “dels radicals de Compromís”, sinó per “senyors d’ordre”, com els empresaris.
Un altre punt criticat és el dels fons dedicats als accessos de Madrid, doncs ha acusat Foment de “desviar mil milions a costa del Corredor Mediterrani”. “M’obliguen a ser nacionalista, però no solament a mi. També els empresaris”, ha dit el diputat de Compromís, que ha defès que “quan es fa el tercer túnel a Madrid i València no té ni el primer”, són “xovinistes”.
Baldoví ha defès que “el corredor beneficia el conjunt de l’Estat i no solament les comunitats per les quals passa” i que la seua engegada permetrà una major competitivitat per a les exportacions, en reduir els costos, i una reducció de les emissions de CO2 de 900.000 tones.
EL COMPROMÍS DELS EMPRESARIS
Per la seua banda, De la Serna ha defès que l’existència de dos brancs “no és una invenció” del Govern, sinó que figura en el Reglament previst de la Unió Europea i ha rebutjat el desviament de fons del que l’acusava el parlamentari valencià.
Així mateix, ha conclòs que la preocupació se centra “únicament en la infraestructura” quan “tan important és açò com el material rodant” per a millorar els temps de desplaçament o el compromís dels empresaris en la utilització futura del corredor.