Catalá demana canvis en el codi d’edificació per evitar incendis com el de Campanar

VilaWeb
22.02.2026 - 14:00

La batllessa de València, María José Catalá, ha demanat al govern espanyol que modifiqui el codi tècnic de l’edificació per reforçar les mesures de seguretat i evitar l’ús de materials com els que van agreujar l’incendi de l’edifici de Campanar, en què es van morir deu persones ara fa dos anys.

Catalá ha assistit a l’acte de record del segon aniversari de la tragèdia, organitzat per l’associació de propietaris afectats per l’incendi de Campanar (Aproicam) en un parc al costat de l’edifici sinistrat, que actualment és en procés de reconstrucció.

Segons que ha dit, l’ajuntament ja ha introduït canvis en l’ordenança de llicències. “Hem incorporat una fitxa d’intervenció operativa a la qual tindran accés els bombers”, ha explicat.

A més, ha recordat que València aplica una bonificació del 95% de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) a les comunitats de veïns que refacin la façana i retirin materials com el que es va instal·lar a l’edifici de Campanar.

En aquest sentit, ha informat que actualment el consistori tramita seixanta-vuit sol·licituds per fer aquests canvis.

“Crec que encara queden passos per fer i crec que entre tots hem de reclamar que es facin”, ha insistit. També ha destacat la “força” dels veïns dels dos blocs afectats “per tornar a ser i continuar essent comunitat”.

Finalment, ha dit que les decisions preses pels veïns poden convertir l’edifici reconstruït en un referent en matèria de seguretat i que podria servir d’exemple a altres comunitats i a futures edificacions.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor