Casasnovas assegura que el Banc d’Espanya no va actuar en benefici propi en el cas Bankia

  • El conseller del Banc d'Espanya Guillem López Casasnovas ha assegurat aquest dimecres que la cúpula de l'entitat "no va tergiversar res en benefici propi" en el cas Bankia.

VilaWeb
15.02.2017 - 11:31

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

El conseller del Banc d’Espanya Guillem López Casasnovas ha assegurat aquest dimecres que la cúpula de l’entitat “no va tergiversar res en benefici propi” en el cas Bankia.

Després que l’Audiència Nacional hagi demanat investigar tres directius del Banc d’Espanya, Casasnovas ha assenyalat en una entrevista a TV3 recollida per Europa Press: “No espero res penal perquè conec els personatges”.

Ha assenyalat que van actuar “pel patriotisme que aquella entitat no se l’havia de quedar una entitat catalana ni un banc estranger”.

López Casasnovas ha assegurat que Bankia “va ser una operació d’Estat on es van conjugar totes les forces vives, des de la política madrilenya fins a l’estatal, la comissió del mercat de valors i el propi banc”.

Sobre la dimissió dels directius investigats –Mariano Herrera García-Canturri, Pedro Comín Rodríguez i Pedro González González– ha dit que “dimiteixen per l’estètica perquè ningú pugui dir que l’estètica contamina l’ètica”.

A més, ha assenyalat que no tenien responsabilitat en el cas: “Estaven en l’executiva i algun d’ells en nivells relativament baixos de l’escalafó”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor