29.10.2025 - 00:55
La regidora de Manacor Carme Gomila ha estat elegida nova presidenta d’Esquerra Republicana a les Illes. Miquel Àngel Sureda, regidor de Pollença encapçalarà la formació a Mallorca. Així s’ha decidit als congressos territorials d’Esquerra Republicana, fets a la seu del partit a Manacor durant el cap de setmana, segons que ha informat el partit en un comunicat.
Mateu Xurí, qui ha estat president d’Esquerra Republicana a les Illes aquests darrers anys, ja havia anunciat que no optaria a la reelecció, tot i que continuarà formant part de la nova executiva.
La candidatura encapçalada per Gomila ha rebut el suport clar de la militància i la nova presidenta ha expressat la seva voluntat de continuar l’acció política del partit i de treballar per enfortir els projectes sobiranistes dels quals forma part, com MÉS per Mallorca, Més per Menorca i ARA Eivissa.
Sureda, per la seva banda, ha dit que vol treballar al costat de Gomila per incidir dins MÉS per Mallorca amb l’objectiu d’aconseguir uns bons resultats electorals el 2027.
El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha assistit als congressos territorials per donar suport als nous equips a les Illes i a Mallorca, i ha encoratjat la militància a continuar treballant per uns Països Catalans lliures i sobirans.