El cap de premsa de Vicent Mompó també va enregistrar imatges del CECOPI

  • Són dos vídeos molt breus, que plegats sumen tan sols dotze segons, i fins ara no havien transcendit

VilaWeb
22.10.2025 - 17:37
Actualització: 22.10.2025 - 20:18

El responsable de comunicació de Vicent Mompó, president de la Diputació de València, també va enregistrar imatges durant la reunió del CECOPI el dia de la gota freda. Segons que ha publicat elDiario.es, són tan sols 12 segons d’imatges i so, que complementen les imatges ja revelades d’À Punt, de la productora externa d’Emergències i de l’assessor de Salomé Pradas, llavors consellera d’Emergències.

Són dos vídeos molt breus, de quatre i nou segons cadascun. En el primer, Pradas ordena: “Vamos a leerlo”, en referència —presumptament— al missatge de l’Es-Alert, i el subdirector general d’Emergències, Jorge Suárez, comença a llegir-lo. En el segon, l’inspector cap del Consorci Provincial de Bombers de València, José Miguel Basset, proposa d’intentar accedir a la localitat d’Utiel, completament inundada, amb maquinària especial per fer rescats.

Segons el mateix diari, les imatges van ser enregistrades a les 18.59, al final d’una pausa de la reunió, quan diverses persones alienes al CECOPI van entrar a la sala per prendre imatges de recurs mentre es restablia la connexió telemàtica. A més dels operadors d’À Punt i de la productora d’Emergències, també hi eren la cap de premsa del 112, Aurora Roca, l’assessor de Pradas, Marco Presa Pasquinucci, i el responsable de comunicació de la Diputació de València.

Els enregistraments d’À Punt i d’Emergències ja són en mans de la jutgessa instructora del cas després de deu mesos d’haver estat guardades sense ús. A més, la magistrada ha citat Marco Presa i Aurora Roca a declarar com a testimoni el pròxim 14 de novembre.

En canvi, les imatges enregistrades pel responsable de comunicació de la Diputació encara no consten en la causa judicial. Segons elDiario.es, aquests vídeos no es van utilitzar a les xarxes socials de Mompó, i es va decidir que fos l’assessor de Pradas qui centralitzés tot el material audiovisual. El compte d’Instagram de la consellera, no obstant això, sí que va publicar un vídeo amb imatges de la jornada —encara que no del Cecopi.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor