27.04.2025 - 15:06
|
Actualització: 27.04.2025 - 21:47
La nova presidenta de la Federació d’ERC a Barcelona, Creu Camacho, ha assegurat avui que abans de l’estiu es farà una consulta a la militància sobre l’acord amb el PSC per a entrar al govern de Barcelona. Així ho ha manifestat durant el Congrés Regional que s’ha fet a la capital catalana l’endemà que la seva candidatura, Dignitat Republicana, s’hagi imposat a la continuista encapçalada per Eva Baró, que tenia el suport de la direcció nacional i del president del partit, Oriol Junqueras.
Camacho ha subratllat que volen començar a planificar el congrés que s’ha de fer abans de l’estiu. Així, ha detallat que parlaran amb el grup municipal per saber què diu el pacte amb el PSC per a entrar al govern, en quina situació es troba i com ha evolucionat, per presentar-lo en un congrés i que la militància decideixi.
La nova presidenta de la Federació d’ERC a Barcelona ha assenyalat que es tracta d’un dia de molta il·lusió i responsabilitat. Ha valorat que la militància hagi estat al centre del procés i ha defensat que el projecte de la seva candidatura és “en clau barcelonina” amb l’objectiu que ERC sigui una “eina útil, guanyadora i participativa” amb la mirada posada en les eleccions municipals del 2027. Camacho ha dit que no són crítics de res i que volen comptar amb tothom.
Junqueras: “No hi sobra ningú”
Durant el congrés, Junqueras ha remarcat la necessitat de “cohesió interna” i ha dit que “no hi sobra ningú”. “És bo que siguem més per assolir els objectius”, ha subratllat. De la mateixa manera que ha fet Camacho, el president d’ERC ha dit que el gran objectiu són les eleccions municipals del 2027 i ha fet una crida a “reconstruir la majoria” dels comicis del 2019.
La candidatura de Camacho es va imposar ahir amb 338 vots a la continuista de Baró, que en va aconseguir 324.