Boluda (AVE) diu que existix “voluntat política” amb el Corredor Mediterrani però creu que les dates són “tardanes”

  • Més de 500 empresaris de regions de l'arc mediterrani reivindiquen el Corredor en Múrcia

VilaWeb
14.03.2017 - 14:11

Més de 500 empresaris de regions de l’arc mediterrani reivindiquen el Corredor en Múrcia

MÚRCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha reivindicat este dimarts el Corredor Mediterrani en un nou acte a Múrcia, on ha destacat “la voluntat política” del ministre de Foment, Iñígo de la Serna, durant la seua última visita a València, però ha lamentat que els terminis fixats són “tardans”.

“De moment estem en què la voluntat política és la de reactivar tots els trams com més prompte millor i això significa 2019, quan vull recordar que al principi parlaven de 2015. La voluntat política existix, però ara veurem en el termini dels tres, quatre i cinc mesos següents després de la intervenció del ministre en la nostra Assemblea General si açò es porta a efecte o no”, ha manifestat Boluda en atenció als mitjans de comunicació.

“Afortunadament hem creat un lloc web — elcorredormediterraneo.com– on està tot el Corredor gravat i ací veurem i podrem criticar si de veres l’han tornat a reactivar o no”, ha dit.

En la seua intervenció, ha reiterat la “voluntat política” que De la Serna els va traslladar en la trobada amb empresaris valencians i ha admès que van veure “planificació” i van rebre compromisos sobre dates, encara que les ha considerat “tardanes” perquè la previsió és 2019 “quan sempre se’ns va dir 2015”. “Almenys hi ha un equip treballant i compromisos a complir. Ja hi ha un avanç”, ha puntualitzat Boluda.

L’acte, organitzat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), ha comptat amb l’assistència de més de 500 empresaris de les comunitats autònomes de l’arc mediterrani i suposa la segona trobada del road xou que estan duent a terme per a reivindicar la infraestructura, després de la trobada a Tarragona el passat mes de febrer i que continuarà l’11 d’abril a Almeria.

L’acte d’este dimarts ha comptat amb la participació del president d’AVE i navilier, Vicente Boluda; el president de Mercadona, Juan Roig, i el president de Bankia, Ignacio Goirigolzarri, entre altres.

EL 50% DE LA POBLACIÓ ESPANYOLA

Durant la jornada, els empresaris han subratllat la rellevància estratègica del Corredor Mediterrani per a l’economia i la cohesió social del país, ja que els territoris afectats per la construcció d’esta infraestructura suposen el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 47% del teixit productiu i el 46% de l’ocupació.

Per a Boluda, un dels principals problemes de l’execució del Corredor Mediterrani és “la falta de planificació i de voluntat política”, al mateix temps que ha incidit en la necessitat de completar l’actual model radial en el disseny d’infraestructures amb un circular.

Així, ha assenyalat que les tres idees bàsiques que mouen el projecte són completar l’actual Espanya radial amb una circular, ordenar les peces del projecte, que actualment són un “galimaties” –en les seues paraules–, i tindre en compte que el tercer carril és una solució provisional encara que necessària: “Fins que no existisca la doble plataforma no tindrem Corredor Mediterrani”, ha remarcat.

En la seua atenció als mitjans de comunicació, Boluda ha reivindicat la infraestructura per la importància “vital” que té no solament per a les comunitats autònomes mediterrànies, sinó per a l’economia i les empreses. “Necessitem este Corredor que no es pot deixar de costat ni injuriat. És una infraestructura que desgraciadament no va a la velocitat que deu anar, per això estem mobilitzant-nos durant molt de temps per a poder pressionar el Govern perquè esta infraestructura quede feta”, ha subratllat.

Per la seua banda, la presidenta d’Amefmur, Marian Cascales, ha assenyalat que arribar a Múrcia és costós i “damunt quan arribes tens eixa estació de tren”, ha lamentat per remarcar que els murcians no es mereixen eixa situació. “És molt interessant perquè ho anem a lluitar, ho hem d’aconseguir perquè ens ho mereixem”, ha reivindicat.

QUATRE HORES DE VALÈNCIA A MÚRCIA

En este punt, Boluda ha recordat que l’expedició d’empresaris valencians i periodistes que han viatjat des de la capital del Túria fins a Múrcia han tardat quatre hores a arribar a allí. “Ens ha costat dues hores des d’Alacant en un tren que no portava ni aigua per a qualsevol emergència”, ha lamentat.

En similars termes s’ha pronunciat el president de la Confederació Regional d’Organitzacions Empresarials de Múrcia (CROEM), José María Albarrasí, qui ha retret al Govern “haver d’estar reivindicant en ple segle XXI infraestructures tan necessàries com és el ferrocarril per connectar i vertebrar el conjunt d’Espanya em pareix un autèntic disbarat”.

Per açò, ha exigit al Govern les infraestructures necessàries “no solament per al moviment de mercaderies, sinó perquè en un moment d’auge del turisme necessitem una millor, més ràpida i més segura connexió de les persones a través del ferrocarril”

CANAL CORREDOR MEDITERRANI

Així mateix, durant la jornada han donat a conéixer la plataforma elcorredormediterraneo.com, que permet a l’usuari navegar de forma interactiva a través de la primera gravació que es realitza en helicòpter per tot el traçat ferroviari des de la frontera francesa fins a Algesires per la costa, escollint el tram que més li interessa.

Este nou canal de comunicació compta amb producció audiovisual pròpia, extensions en les xarxes socials i està concebut per a conscienciar la població sobre la situació de paràlisi que patixen les obres ferroviàries en la cornisa mediterrània, demostrar com afecta la seua vida quotidiana i fer un rigorós seguiment.

Boluda ha destacat que els objectius del canal de comunicació són “generar coneixement, informar amb un llenguatge senzill sobre els problemes i els reptes de la infraestructura i unir i sumar suports de la societat”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor