Bèlgica.- Queda en llibertat el sospitós detingut a Brussel·les amb diverses bombones de gas al seu cotxe

  • El sospitós detingut dijous a Brussel·les després de saltar-se un semàfor en vermell al volant d'un vehicle amb diverses bombones de gas en el maleter ha estat posat en llibertat 24 hores després, després de constatar el jutge que no hi havia base per mantenir-lo sota arrest.

03.03.2017 - 17:09

BRUSSEL·LES, 3 (EUROPA PRESS)

El sospitós detingut dijous a Brussel·les després de saltar-se un semàfor en vermell al volant d’un vehicle amb diverses bombones de gas en el maleter ha estat posat en llibertat 24 hores després, després de constatar el jutge que no hi havia base per mantenir-lo sota arrest.

“D’acord a les informacions disponibles, no s’ha descobert cap element que permeti justificar una imputació o una ordre d’arrest”, ha informat en un comunicat la Fiscalia federal belga.

El sospitós va ser detingut la tarda del dijous en el districte de Saint-Gilles després de saltar-se diversos semàfors en vermell i després que els agents que el van cridar l’alto comprovessin que en el passat havia estat fitxat com a persona “radicalitzada”.

La mateixa Fiscalia ha confirmat aquest divendres que el detingut, que les seves inicials són M.A., va ser condemnat el 2016 a una pena de cinc anys de presó per participar en activitats terroristes.

L’home es va negar a obrir el maleter, però els agents van poder observar que hi havia almenys dues bombones de gas a l’interior del vehicle i van procedir a instal·lar un perímetre de seguretat de 200 metres i van cridar els artificiers.

En la inspecció, els serveis d’artificiers no van trobar cap detonador ni explosiu i van constatar que una de les bombones de gas estava buida.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor