Bassa agraeix la marxa que va sacsar consciències sobre els refugiats: “Recollim el guant”

  • Els 1.800 mentors del pla català d'acolliment iniciaran la seva formació al març

VilaWeb
20.02.2017 - 11:48

Els 1.800 mentors del pla català d’acolliment iniciaran la seva formació al març

BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)

La consellera de Treball, Assumptes Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha agraït aquest dilluns la resposta ciutadana que va tenir aquest dissabte la manifestació a favor de l’acolliment de refugiats, que va sacsar sentiments i consciències: “Recollim el guant”, ha afirmat sobre la petició dels organitzadors de crear un gran pacte social.

Després d’una roda de premsa, ha recordat que Catalunya compta amb un pacte nacional sobre migracions des del 2008, i ha dit que ho revisaran per incloure els refugiats o fer un de nou, com va demanar el col·lectiu ‘Casa nostra, casa vostra’ en una reunió amb el Govern posterior a la manifestació, a la qual van assistir diversos consellers.

“Volem acollir més i millor”, ha afirmat Bassa, que ha afegit que aquest pacte donarà més pes a les entitats, amb les quals ja comparteixen un treball constant, doncs coneixen per aquestes l’arribada de refugiats abans que per les comunicacions de l’Estat, ha dit acompanyada del secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós.

Bassa s’ha mostrat molt orgullosa de la marxa, que va reunir 160.000 persones segons la Guàrdia Urbana –500.000 segons els organitzadors–, i en la qual es pretenia que la societat sacsés no solament els sentiments, sinó també les consciències: “Som una societat diversa, plural, i ens afirmem com una societat tots junts”.

PRESSIÓ A l’ESTAT

Ha relatat que el Govern segueix treballant en idees d’inserció, amb la implantació d’un pla català d’acolliment que ja compta amb 1.800 persones inscrites com a mentors, i que al març s’iniciarà la seva formació, amb l’objectiu que acompanyin refugiats, amb un model semblat en alguns aspectes al canadenc.

Ha afegit que en la reunió del Govern d’aquest dimarts es tractarà aquest tema per constatar el que s’ha fet fins ara i “posar pressió a l’Estat”, sobretot per a l’acolliment d’un grup de refugiats vulnerables als quals s’ha fet ja un expedient.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor