01.02.2017 - 10:52
MADRID, 1 (EUROPA PRESS)
El jove pivot espanyol Willy Hernangómez ha disputat el primer partit com a titular de la seva carrera a l’NBA i ho ha fet amb una destacada actuació que, tot i això, no ha impedit la derrota dels New York Knicks davant els Washington Wizards (117-101), mentre que el seu germà Juancho s’ha imposat a un inactiu José Calderón en el duel espanyol de la nit i Álex Abrines tampoc no ha tingut minuts amb els Oklahoma City Thunder.
La baixa a última hora de Kristaps Porzingis ha concedit la titularitat a Willy Hernangómez i tot i que el madrileny ha jugat d’ala-pivot, una posició poc habitual per a un ‘5’ pur com ell, ha completat una actuació destacada i ha aportat 15 punts, 14 rebots i 4 assistències en els 31 minuts que ha estat sobre la pista.
Ha estat una oportunitat que ha aprofitat el germà gran de la nissaga, sotmès a les impredictibles rotacions de Jeff Hornacek, però que no ha impedit una altra clara derrota al Verizon Center d’uns Knicks que segueixen a la deriva, especialment lluny de casa (8-18).
Els Wizards, un dels equips més en forma de tot l’NBA amb nou victòries en els seus últims deu partits, han dominat amb relativa tranquil·litat de la mà de Bradley Beal (28 punts) i John Wall (15 i 13 assistències).
Pel que fa a l’equip novaiorquès, que segueix prop dels llocs de ‘play-offs’ en la Conferència Est malgrat la seva irregularitat, Carmelo Anthony ha tornat a ser el millor amb 27 punts i, juntament amb el pivot espanyol, ha estat un dels pocs destacats i amb menció especial per a Joakim Noah, que no ha anotat en 15 minuts.
Al Staples Center, Los Angeles Lakers han trencat la seva ratxa de set derrotes consecutives a casa davant els Denver Nuggets (120-116). No hi ha hagut duel espanyol sobre la pista perquè Calderón s’ha quedat sense jugar, mentre que Juancho Hernangómez ha sumat 8 punts i 2 rebots en 12 minuts.
Els Nuggets (21-26) mantenen el vuitè lloc de la Conferència Oest malgrat aquesta derrota, mentre que els Lakers, que han comptat amb la sorprenent aparició del jove pivot croat Ivika Zubac (17 punts), són penúltims (17-34).
Tampoc no hi ha hagut enfrontament espanyol a San Antonio a causa de a la lesió de Pau Gasol i a la inactivitat d’Álex Abrines. Els Spurs han superat els Thunder (108-94) en un partit marcat pel duel entre Kawhi Leonard (36 punts) i Russell Westbrook (27 i 14 assistències).
–ESTADÍSTIQUES DE JUGADORS ESPANYOLS.
WILLY HERNANGÓMEZ: 15 punts, 14 rebots i 4 assistències.
JUANCHO HERNANGÓMEZ: 8 punts i 2 rebots.