Barcelona urbanitza una plaça en un antic solar del barri de Sagrada Família

  • Les obres tanquen una illa triangular que conformarà la plaça Pablo Neruda

VilaWeb
09.03.2017 - 19:27

Les obres tanquen una illa triangular que conformarà la plaça Pablo Neruda

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Barcelona ha finalitzat les obres d’urbanització del solar situat al número 436 del carrer Aragó, l’antic solar del concessionari Mecaplauto del barri de la Sagrada Família, amb l’objectiu de crear un nou espai que s’unirà amb altres d’adjacents per conformar la plaça Pablo Neruda, ha informat aquest dijous el consistori en un comunicat.

El nou espai, lliure de rampes i desnivells, s’ha dissenyat en un grup de treball de la comissió de seguiment del Consell de Barri de la Sagrada Família en què participen l’Ajuntament i els veïns, en el qual es van descartar els usos com a aparcament d’autocars “que en governs anteriors s’havien pensat sobre aquest espai”.

Durant les obres, també s’han realitzat algunes millores a les zones de l’entorn, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat urbana, entre les quals destaca l’ampliació de la vorera del carrer Aragó, en el costat nord-oest, fins als 12 metres d’ample.

El costat oest de l’espai central s’ha conformat com “un gran espai obert”, concebut com el gran espai polivalent de la nova plaça, que s’ha equipat amb bancs, cadires, jocs per a adults i una zona de pícnic, i s’ha dissenyat seguint la proposta ciutadana de tenir un punt de reunió amb bones vistes a l’espai públic.

El carrer inferior serveix com a pas entre el nou espai i l’antiga plaça de la Hispanitat, una zona verda ja existent i que amb la nova urbanització conformarà “un espai unitari” amb la resta, de manera que la zona remodelada tancarà la urbanització verda de tota una illa triangular situada entre els carrers Aragó, Lepant i l’avinguda Diagonal, que rebrà el nom de plaça Pablo Neruda.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor