Barcelona ratifica l’acord amb el Govern per a la L10 del Metro amb crítiques de Mòdol (PSC)

  • Bosch reitera que ERC no entrarà dins el Govern municipal i veu una "estratègia de seducció estranya"

VilaWeb
27.01.2017 - 12:36

Bosch reitera que ERC no entrarà dins el Govern municipal i veu una “estratègia de seducció estranya”

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha ratificat aquest divendres l’acord amb la Generalitat perquè la L10 del Metro arribi a la Zona Franca, que inclou la compra de diversos immobles per 40 milions d’euros, mesura que ha comptat amb el suport de tots els grups excepte el PP, que s’ha abstingut, tot i que diversos regidors n’han criticat alguns aspectes, inclòs el socialista Daniel Mòdol.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha recordat que l’acord inclou que l’Ajuntament adquireixi per aquests 40 milions d’euros dues peces i un solar de Can Batlló; el Borsí o l’antiga Llotja del carrer d’Avinyó, i un espai a les antigues Cotxeres Borbó, que es destinaran a habitatge i equipaments.

Ha assegurat que la compra d’edificis a la Generalitat permetrà que l’Ajuntament “guanyi en mobilitat i equipaments”, i ha celebrat que l’adquisició permetrà instal·lar equipaments necessaris per als ciutadans, així com donar resposta a les reivindicacions del barri de La Marina.

Mòdol –en el Govern municipal des de l’entrada del PSC el juny– ha assegurat que la compra d’edificis a la Generalitat perquè destini els diners a l’oficialment anomenat tram 2 de la L9 implica que l’Ajuntament assumeixi una “responsabilitat que no li toca”, i ha insistit que no és el millor mètode per donar aquest servei als veïns de La Marina, ja que genera desequilibri amb altres veïns de l’àrea metropolitana.

“Tot i que se soluciona puntualment el problema d’una gent que ho necessita i que té una forta demanda, es renuncia a exigir la Generalitat que compleixi amb les seves obligacions i que executi la totalitat d’aquesta infraestructura”, ha expressat, i ha criticat que la ciutat està plena d’edificis municipals buits, i ha observat que el sistema no és anar pagant la festa a la Generalitat, en les seves paraules.

El líder municipal d’ERC, Alfred Bosch, ha defensat que el més important no és l’administració que impulsa l’arribada del Metro a la Zona Franca, sinó que els veïns tinguin accés al servei, i ha retret a Mòdol: “Té la barra de dir-nos que no comparteix com s’estan fent les coses. Doncs reflexioni quin paper està fent en aquest Govern”.

“He d’entendre que el que acaba de dir forma part d’aquesta estratègia de seducció tan estranya perquè ERC entri en el Govern? Ja els dic que en aquest Govern no hi entrarem”, ha insistit Bosch, que ha etzibat a Mòdol que la prioritat dels republicans és servir els veïns i no ocupar un lloc en un executiu.

El regidor de la CUP Josep Garganté ha transmès la posició de l’assemblea de la CUP de Sants-Montjuïc, que veu positiu l’acord però avisa que s’ha assolit tard i després de l’arribada del Metro a l’Aeroport del Prat, “obeint les exigències del Mobile” World Congress (MWC).

Sònia Recasens (CiU) ha avisat el Govern municipal que, després de pagar aquests 40 milions, l’Ajuntament tindrà un problema de liquiditat perquè està esgotant la seva caixa de manera perillosa, i ha lamentat que membres de l’executiu critiquessin en el mandat anterior mesures que l’exalcalde Xavier Trias va acordar amb el Govern i que ara facin el mateix, segons ella: “La demagògia té les potes molt curtes”.

“XANTATGE”

El regidor de C’s Santiago Alonso ha declarat que, tot i que el seu grup municipal dona suport al conveni per la necessitat del barri de la Marina, l’acord és un “xantatge” de la Generalitat a l’Ajuntament, ja que la responsabilitat de finalitzar les obres del Metro és del Govern, per la qual cosa considera que el conveni és una gestió dolenta amb sobrecostos inassumibles per a la ciutat.

El líder municipal popular, Alberto Fernández, ha coincidit a sostenir que la Generalitat es desentén de les seves funcions a Barcelona, per la qual cosa l’Ajuntament ha de comprar aquests immobles perquè el Metro arribi a la Zona Franca, en un “veritable xantatge a la ciutat i un greuge” respecte d’altres municipis catalans que converteix els veïns en ostatges, segons ell.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor