14.02.2017 - 19:22
Les obres del mercat provisional finalitzarien el febrer del 2018
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
El Gerent de Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Torrades, ha afirmat aquest dimarts que es preveu iniciar les obres de rehabilitació íntegra de l’edifici del mercat de l’Abaceria, a Gràcia, el juny del 2018 i finalitzar-les entre octubre del 2020 i març del 2021.
En la comissió d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament, Torrades ha explicat que aquest divendres s’iniciarà el concurs d’adjudicació de les obres de construcció del mercat provisional, que se situarà en el passeig de Sant Joan, entre els carrers Sant Antoni Maria Claret i Indústria.
Ha observat que el Consistori iniciarà el mercat provisional l’octubre d’aquest any, amb l’objectiu d’acabar-lo el febrer del 2018: “Hem definit com seria el mercat provisional amb els paradistes”, ha expressat, i ha admès que la negociació ha provocat un cert retard respecte el calendari inicial.
La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ha assegurat que, en el cas que els paradistes no hagin estat traslladats al mercat provisional abans del Nadal del 2017, l’Ajuntament els oferirà ajudes per afrontar la campanya nadalenca: “Hem treballat sense pausa per impulsar aquest projecte”, ha insistit.
CARPA “VISUAL I TRANSPARENT”
El portaveu de l’associació del mercat de l’Abaceria, Geroni Magrans, ha explicat en declaracions a la premsa que el calendari que ha plantejat el Govern municipal retarda el trasllat dels paradistes, que al principi estava previst per al mes d’octubre de 2017.
“Farem l’impossible i estrenyerem perquè es compleixi el trasllat a l’octubre, encara que ho veiem difícil”, ha observat, encara que ha destacat que el retard es deu al treball que han realitzat conjuntament amb el Consistori per projectar el mercat provisional, que consistirà en una carpa.
Magrans ha dit que els paradistes volen una carpa “visual i transparent”, i que tingui personalitat, i ha afirmat que no volen que en les instal·lacions provisionals hi hagin goteres i problemes de climatització, per la qual cosa ha demanat fer un pas qualitatiu.
També ha explicat que al mercat provisional es traslladaran unes 48 parades, que després es traslladaran a les instal·lacions definitives, i ha assegurat que el 98% dels concessionaris han votat a favor del nou projecte.
OPOSICIÓ
El regidor de CiU Raimond Blasi ha demanat al Govern municipal que impulsi el projecte i compleixi el calendari; el regidor del PP Javier Mulleras ha criticat l’incompliment del que s’havia pactat amb els paradistas, i la líder d’Cs a l’Ajuntament, Carina Mejías, ha lamentat el retard en les obres.
“Demanem que es posin les piles”, ha dit Trini Capdevila (ERC), i el regidor de la CUP Josep Garganté ha assegurat que rebutja el model de mercat que proposa el Consistori, ja que s’oposen a instal·lar un aparcament subterrani i un supermercat en les noves instal·lacions.