24.02.2017 - 14:45
Fecasarm s’adherirà a les accions legals que puguin promoure Ajuntament i ICD
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en coneixement de la Fiscalia i de l’Institut Català de les Dones de la Generalitat (ICD) el cartell de la discoteca que oferia 100 euros a dones que acudissin sense calces, perquè investiguin el cas.
La regidor de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, ha explicat als periodistes que la llei estatal de publicitat contempla sancionar la publicitat sexista i vexatòria, i que Fiscalia i ICD poden investigar a través d’aquesta norma.
També ha destacat que l’Ajuntament i els seus serveis jurídics estudien si poden imposar una sanció econòmica i administrativa al local a través de l’article 16 de l’ordenança de civisme, que prohibeix la publicitat discriminatòria a l’espai públic, encara que solament hagin trobat el cartell en xarxes socials i no a l’espai públic –el que si hagués permès una acció directa del Govern municipal–.
Ha considerat increïble que encara hi hagi publicitat sexista i ha apel·lat a la responsabilitat dels negocis d’oci nocturn que ofereixen l’entrada gratuïta a les dones, al·legant que si les dones no paguen “és perquè són mercaderia”.
Pérez també ha destacat que estan mantenint contacte amb l’associació Dones Juristes i que federacions d’oci han mostrat el seu suport a l’Ajuntament per emprendre accions contra la discoteca.
FECASARM
La Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) ha qualificat d'”inacceptable i vergonyosa” aquesta publicitat, i ha anunciat que s’adherirà a les possibles accions legals que promoguin l’Ajuntament de Barcelona i l’ICD.
Ha enviat un escrit a l’Conselleria d’Interior i als Mossos d’Esquadra, perquè considera que aquesta publicitat contradiu la Llei 11/2009 d’espectacles i activitats recreatives de Catalunya –que prohibeix la promoció sexista– i la 20/1985 sobre substàncies que poden generar dependència –que impedeix oferir alcohol com a reclam publicitari–.
El secretari general de la Fecasarm, Joaquim Boadas, ha declarat Europa Press que aquesta publicitat “embruta” la imatge del sector, mentre que l’entitat ha participat en campanyes antimasclistes impulsades per administracions, i a més ha recordat que fa dos anys es van posicionar contra la pràctica del ‘mamading’ quan va arribar a Barcelona.