30.01.2017 - 09:07
MADRID, 30 (EUROPA PRESS)
Bankia va obtenir un benefici net atribuït de 804 milions d’euros el 2016, cosa que representa un 22,7% menys que el que va obtenir un any abans, a causa de l’efecte de la venda de City National Bank (CNB) de Florida, però la seva “confortable posició” de solvència permet proposar un increment del 5% en el dividend a abonar als accionistes, assolirà els 317 milions d’euros.
Sense l’efecte de la venda de CNB, el resultat hauria caigut un 8,4%, segons ha informat aquest dilluns l’entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors(CNMV).
L’entitat ha explicat que l’evolució dels seus resultats es veu afectada per l’entorn de tipus d’interès negatius registrat durant la pràctica totalitat de l’any, la venda de CNB i les provisions realitzades per fer front a possibles contingències derivades de préstecs amb clàusula terra, que Bankia, amb criteris de prudència, va decidir cobrir, després d’haver-les retirat el setembre del 2015.
El 2016, l’entitat va fer provisions per 494 milions d’euros, un 31,4% menys. El cost de risc (volum de provisions sobre crèdit) va baixar del 0,43% al 0,24%.
A aquestes provisions s’hi afegeixen les que es van fer per dotar les possibles contingències associades a procediments relacionats amb clàusules terra després dels últims dictàmens judicials europeus -cap contra Bankia- i al decret aprovat a Espanya.
El president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, ha destacat que l’entitat ha estat capaç de fer front a un entorn molt complex per al sector financer, mantenir alts nivells de rendibilitat i solvència, i així poder incrementar un altre cop el dividend a abonar als accionistes, la qual cosa, en definitiva, “permet seguir avançant en la devolució de les ajudes als contribuents”.
“Hem constatat els bons resultats del nostre nou posicionament comercial. La decisió de retirar les comissions, amb un impacte delimitat en termes de resultats, ha tingut un efecte fins i tot millor del que s’esperava. L’any passat vam captar més de 172.000 noves nòmines i pugem quota de mercat en targetes, en fons d’inversió i en les partides de crèdit que ens marquem com a prioritat: consum i empreses”, ha subratllat.