07.03.2017 - 18:07
MADRID, 7 (EUROPA PRESS)
El Ministeri d’Ocupació articularà ajudes per a la reconversió del sector de l’estiba per contribuir a un acord que permeti aprovar la reforma del sector garantint l’ocupació, ha confirmat la titular del departament, Fátima Báñez.
“Es tracta d’un pla d’ajudes complementari al compromís de manteniment de l’ocupació i de competitivitat manifestat ja per les empreses per contribuir a la reordenació del sector en compliment d’una sentència comunitària”, ha sostingut la ministra en el Senat.
“Conforme avanci la negociació dels interlocutors socials, la patronal i els sindicats d’estibadors, el Govern espanyol plantejarà mesures que complementin la reordenació del sector a Espanya”, ha afegit Báñez.
No obstant això, la titular d’Ocupació considera que ara és el moment de la negociació, que empreses i sindicats segueixin negociant a la recerca d’un acord que permeti aprovar la reforma: “Deixem que pactin la millor solució de present i futur per a un sector tan estratègic per al país”.
En aquest sentit, Báñez ha insitido què, davant aquesta reforma, el Govern espanyol i el Ministeri d’Ocupació el que faran és “ajudar” amb l’esmentat pla a la reordenació del sector.
Una reordenació que espera es produeixi “en línia amb la sentència comunitària i sumant el gran desig de tots, la garantia de manteniment d’ocupació, i de la competitivitat de les empreses i del sector perquè generi més feina en el futur, que és el que vol el Govern espanyol i la resta de grups parlamentaris”.

