09.01.2017 - 16:53
VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)
L’expresident del Govern espanyol i president de la Fundació FAES, José María Aznar, ha remarcat aquest dilluns a València que “impostos alts, dèficit i deute” són el contrari “del cercle virtuós que l’economia espanyola cal que ancori el seu creixement i, per tant, la feina i la viabilitat futura de l’estat del benestar”.
Aznar ha recalcat que “l’estabilitat pressupostària i les reformes estructurals no són una opció sinó un imperatiu, si es vol deixar enrere la crisi i participar amb èxit en l’economia global”.
Així ho ha indicat l’expresident en un dinar de feina amb l’Associació valenciana d’Empresàries (AVE) on ha fet un repàs a la situació econòmica d’Espanya i la Comunitat Valenciana. En la seva arribada a la trobada, l’expresident ha eludit fer declaracions als mitjans de comunicació i valorar la seva relació amb el PP, a la presidència honorífica del qual va renunciar el passat 21 de desembre.
En la seva intervenció, ha reconegut les “actuals limitacions” d’un Govern central en minoria –després de quatre anys de majoria absoluta–, per la qual cosa ha apel·lat la “responsabilitat” de les forces polítiques per arribar a pactes. Segons la seva opinió, el dilema d’aquest temps “no pot ser el d’escollir entre acords o reformes” perquè “necessitem les dues per eixamplar amb urgència la part productiva de la societat espanyola”, ha manifestat.
“Aquesta ha de ser la resposta estratègica a les tendències de fons que desequilibren el nostre model de benestar. Per això, em sembla que no és bo que s’assenteixi la creença que l’única manera de reduir el dèficit públic consisteix a apujar els impostos ni que es vegi el dèficit públic com a element generador de creixement i ocupació, i que s’acudeixi al deute com un recurs indolor per pagar l’Estat del benestar”, ha puntualitzat.