27.01.2017 - 14:13
BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)
Els socis integrants dels projectes pilot per a l’ús del gas natural liquat (GNL) com a combustible alternatiu per a embarcacions i maquinària de terminal s’han reunit aquesta setmana per avançar en aquestes dues iniciatives, que estan incloses en el Pla de Millora de la Qualitat de l’Aire del Port de Barcelona.
Així, les dues iniciatives, que formen part del projecte Cef Core LNGas Hive de la UE i liderat per Enagas, avancen en els terminis adequats i en els pròxims mesos s’iniciaran les proves pilot per avaluar el seu funcionament i viabilitat, ha informat el port en un comunicat aquest divendres.
En concret, el projecte d’adaptació de dos ‘straddle-carriers’ –maquinària dels terminals de contenidors– de propulsió dièsel a GNL és el que està més avançat, i una vegada finalitzi l’adaptació de les màquines, el que es preveu a l’estiu, s’iniciaran les proves pilot en terminal per conèixer els seus rendiments i nivells d’emissions.
Pel que fa a l’un altre projecte, que consisteix a adaptar una gavarra per subministrar GNL a les embarcacions, la companyia Flota Suardiaz, que ja ofereix serveis de ‘bunquering’ al Port de Barcelona, està fent l’adaptació d’una nova gavarra que incorporarà tancs per a GNL.
Altres iniciatives per facilitar l’ús del GNL són la instal·lació d’un braç de càrrega criogènic i flexible a la terminal d’Enagàs, i tenir la infraestructura necessària per subministrar aquest combustible a camions.
A més, el Port també està portant a terme una renovació integral de la flota interna de vehicles per unitats elèctriques amb l’objectiu que la seva flota sigui 100% elèctrica el 2020.