16.09.2025 - 17:03
|
Actualització: 16.09.2025 - 17:58
Les associacions de víctimes de la gota freda del 29 d’octubre han fet públic un comunicat en què rebutgen de ple l’actitud i els missatges del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i del seu govern. Denuncien que l’acte polític recent en què Mazón va reivindicar la seva gestió de les emergències es va fer sense cap referència ni homenatge a les víctimes de la tragèdia. Consideren que declaracions com la de “nosaltres sí que ens prenem en serio les emergències” són incompatibles amb la realitat viscuda pels afectats i amb les mancances que continuen patint els territoris. Així, tornen a exigir la dimissió de Mazón i del seu Consell, perquè consideren que no han assumit responsabilitats polítiques ni han aplicat mesures reals de prevenció i protecció.
També han anunciat que no assistiran a la presentació del “gran parc inundable” convocada pel Consell el 16 de setembre. Denuncien que el projecte és “insuficient i propagandístic” i no respon a les necessitats reals dels municipis afectats.
A banda, en el comunicat, reclamen mesures immediates, com l’actualització i publicació transparent dels protocols d’emergència, una auditoria independent de la resposta del 112 i dels processos d’alerta, reforç dels mitjans d’atenció i de salut mental, reparacions econòmiques i socials per a les víctimes, i inversions urgents en infrastructures de seguretat.
També exigeixen transparència i recorden que les gravacions del CECOPI romanen a la seu judicial que investiga els fets. Subratllen que darrere les 229 víctimes mortals hi ha famílies en dol i comunitats encara en procés de reconstrucció i que no toleraran que la memòria sigui instrumentalitzada ni que la impunitat es converteixi en norma.