L’Associació de Víctimes DANA convoca una concentració a les Corts per a exigir la dimissió de Mazón

  • L’entitat acusa el cap del Consell i el seu govern de “mentir i amagar la veritat” sobre la gestió de la catàstrofe

VilaWeb
Carlos Mazón, en una imatge d'arxiu (fotografia: EFE / Biel Aliño).
19.09.2025 - 12:22
Actualització: 19.09.2025 - 13:04

L’Associació de Víctimes DANA 29 d’Octubre ha anunciat que no assistirà al ple del debat de política general, previst per al dimarts 23 de setembre a les Corts. Per contra, es concentrarà a les portes del Palau per reclamar la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón. L’associació de víctimes mortals, en canvi, sí que ha dit que hi assistirà.

L’entitat acusa el cap del Consell i el seu govern de “mentir i amagar la veritat” sobre la gestió de la catàstrofe, que va causar 229 morts. Segons el comunicat, Mazón “continua ocultant què feia el 29 d’octubre” i critica durament els tècnics i els serveis d’emergència per esquivar responsabilitats polítiques.

El cartell de la concentració de Víctimes DANA.

Les víctimes també assenyalen que el Consell “no ha impulsat polítiques d’adaptació al canvi climàtic” i que la situació de risc persisteix a les zones afectades. “La població torna a mirar amb angoixa el cel a mesura que s’aproxima la tardor”, afegeixen.

L’associació rebutja que el govern valencià es presenti com l’únic preocupat per les emergències i considera aquestes declaracions una “burla” a les víctimes. “Cridem els valencians i valencianes a continuar exigint la dimissió de Carlos Mazón i del govern més inepte i perillós de la història valenciana”, diu l’entitat,

Recomanem

Fer-me'n subscriptor