Armengol serà la cap de llista del PSOE a les Illes Balears per al 23-J

  • La presidenta en funcions fa el salt a la política espanyola després de perdre les eleccions al Parlament de les Illes Balears

VilaWeb
03.06.2023 - 12:03
Actualització: 03.06.2023 - 12:38

La presidenta en funcions del govern de les Illes Balears i secretària general del PSIB, Francina Armengol, ha anunciat que encapçalaria la candidatura al congrés espanyol a les eleccions del 23 de juliol. Ho ha explicat ella mateixa al Consell Polític del PSIB, el màxim òrgan de decisió de la formació: “Vull demanar el vostre suport perquè crec que ara més que mai hem de fer un pas endavant i ferm. I estic disposada a fer-lo. Deman el vostre suport per encapçalar la llista al congrés dels diputats.”

Més tard, en un missatge a les xarxes socials, Armengol ha dit que vol exportar a l’estat espanyol el model de diàleg i èxit balear. Així mateix, ha afirmat que fa el pas d’anar a Madrid per plantar cara a l’extrema dreta en tots els àmbits. “És l’hora de la lluita ideològica, és l’hora de confrontar models de societat”, ha afegit, tot fent una crida als abstencionistes perquè vagin a votar.

Diumenge Armengol va perdre les eleccions al parlament davant Marga Prohens del PP, que va aconseguir 25 escons –amb Vox té majoria absoluta–, 7 més que el PSIB. La reculada dels socialistes i la desfeta de Podem, que només té un diputat, han fet inviable de repetir el pacte de progrés d’aquestes dues últimes legislatures.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor