04.11.2025 - 01:50
|
Actualització: 04.11.2025 - 07:37
El govern d’Andorra ha comunicat al sector ramader que la campanya de vaccinació contra la dermatosi nodular començarà la setmana vinent. El ministre de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia, Guillem Casal, ha explicat en una reunió amb representants del sector i de l’Associació de Pagesos i Ramaders d’Andorra que amb aquest pas l’executiu actua per responsabilitat per protegir la cabana bovina del país.
L’objectiu és aconseguir, en el termini més breu possible, un grau d’immunitat col·lectiva a tot el territori. Segons Casal, si es detectés un cas al país, tindria conseqüències greus per a tot el sector.
El comunicat remarca que la finalitat de la vaccinació, igual com la de la resta de mesures adoptades, és mantenir el país lliure de dermatosi nodular contagiosa, que ara com ara no és present al Principat.
Durant la reunió amb els ramaders s’ha acordat que es prioritzarà l’administració de les 1.500 primeres dosis a tots els animals en edat reproductiva –a partir de dos anys–, als animals de recria –d’entre un i dos anys– i a tots aquells que es troben en procés d’engreix.
El vaccí conté una sola dosi i la protecció completa s’assoleix vint-i-un dies després de la injecció. Per això es crearà un registre de totes les dosis administrades.
A més, el govern ha anunciat que treballa per adquirir 2.000 dosis més per garantir un estoc nacional suficient i poder vaccinar els animals que no s’hagin immunitzat durant la primera fase, així com els vedells que naixeran durant l’hivern 2025-2026 i la primavera vinent.