10.03.2017 - 14:58
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
L’exdirector de relacions institucionals de Ferrovial Juan Elizaga ha assegurat que tots els pagaments al Palau de la Música van ser per contractes de patrocini “que no tenien cap irregularitat”, i ha negat que incloguessin pagaments a CDC a canvi d’obres públiques, tal com sosté la Fiscalia.
A la seva declaració com a acusat aquest divendres en el judici del cas Palau, Elizaga –que s’enfronta a quatre anys i mig de presó– ha explicat que els interessava ser membre d’honor d’aquesta institució perquè era una entitat “amb un prestigi impressionant” que permetia a la constructora introduir-se al mercat català.
Ha afirmat que el conveni amb el Palau va suposar una relació satisfactòria per a ambdues parts i que va ser un “privilegi” poder comptar amb un patrocini exclusiu com aquest.
Ha insistit que l’objectiu dels convenis de patrocini era potenciar la presència i la imatge de l’empresa a Catalunya i ha assegurat que tenien altres convenis similars en altres zones d’Espanya.
Aquests patrocinis, pels quals Ferrovial va abonar a la institució uns 11 milions d’euros del 2001 al 2010, es van cancel·lar per dues raons: l’arribada de la crisi econòmica i la fama que la institució va adquirir després de l’entrada i escorcoll dels Mossos d’Esquadra al juliol del 2009.
Elizaga ha assegurat que no coneixia de res els extresorers de CDC Carles Torrent –mort el 2005– i Daniel Osàcar, que era el càrrec de CDC que segons la Fiscalia anava a cobrar al Palau les comissions al partit a canvi d’obres públiques.
L’exdirectiu ha assegurat que les seves reunions amb Montull negociaven, entre altres qüestions, el nombre d’entrades per al concert inaugural i la seva ubicació en relació al contracte de patrocini.
“Fins a aquest nivell de detall negociava amb Montull?”, li ha preguntat el fiscal Emilio Sánchez Ulled, pregunta a la qual Elizaga ha respost que sí perquè, a diferència d’altres institucions que patrocinaven, als esdeveniments del Palau convidaven alts càrrecs.
TOLERÀNCIA ZERO
Després d’aquesta tercera jornada de judici, un portaveu de la companyia ha reiterat que el patrocini sempre va ser públic i es van obtenir les contraprestacions habituals en aquest tipus d’activitat cultural.
Ha recordat que es van celebrar tots els actes culturals prevists en els convenis de col·laboració i es van obtenir els avantatges de publicitat i imatge pròpies d’aquest tipus de convenis.
A més, Ferrovial Agroman ha apuntat que les adjudicacions es van realitzar a l’oferta amb millor valoració econòmica i puntuació global, sense tractes de privilegi, i que la companyia practica una política de “tolerància zero” amb la corrupció.